خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری خواستار شد؛

لزوم طرح مجازات جایگزین حبس به‌عنوان مطالبه عمومی از سوی رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۲۹

وزیر دادگستری در قزوین گفت: می‎‌طلبد رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی، مجازات جایگزین حبس را به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح کنند تا برای هر موضوعی مجازات حبس تعیین نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا آوایی در ساعات پایانی سفر خود به قزوین عصر سه شنبه در محل دادگستری قزوین در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری و دستگاه قضایی استان قزوین اظهار کرد: گرچه مسئولیت دستگاه قضایی همیشه حساس و سنگین بوده اما در این شرایط فعلی، بسیار حساس و سنگین‌تر است.

وی افزود: فشارهای مختلف نیز روی این دستگاه زیاد است به همین دلیل کار شما قضات بسیار حساس و زیر ذره بین است.

وزیر دادگستری ادامه داد: با توجه به انتظار مردم از دستگاه قضایی در زمینه تحقق عدالت، بستر را آماده کرده‌ایم تا با تحقق عدالت قضایی مردم به حقوق خود دست یابند.

آوایی الکترونیکی شدن امور را از راه‌های کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی دانست و اضافه کرد: رویکرد قوه قضائیه استفاده از مجازات جایگزین حبس است تا از آمار زندانیان کاسته شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه همکاران دستگاه قضایی هم باید تغییر کند و به جای حبس از سایر مجازات‌هاف در اصلاح رفتار افراد گام بردارند.

این مقام قضایی بیان کرد: می‌طلبد رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی، مجازات جایگزین حبس را به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح کنند تا برای هر موضوعی مجازات حبس تعیین نکنیم.

وزیر دادگستری یادآورشد: باید با مردم و ارباب رجوع با اخلاق اسلامی برخورد کنیم تا مردم احساس کنند کارگزاران در خدمت آنها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز