خبرگزاری کار ایران

شاهمرادی خبر داد:

استقرار برندهای معتبر دارویی دانش‌بنیان در البرز/ در تولید دارو به خودکفایی رسیده ایم

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۹۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه برندهای معتبر دارویی در البرز مستقر هستند، گفت: البرز در حوزه دارو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در حال حاضر بیشترین میزان صادرات داروهای کلیدی و دانش‌بنیان به سایر کشورها از استان البرز صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: البرز دستاوردهای زیادی در این زمینه دارد که بخشی از آن مرتبط به صنایع نو و دانش‌بنیان و مشتمل بر ارائه تولیداتی است که میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

وی با اشاره به تولید کالاهای اساسی از جمله داروهای دانش‌بنیان که موجب شده است ایران در زمینه تولید این قبیل داروها در دنیا حرف‌ها بسیاری برای گفتن داشته باشد، افزود: تعداد شرکت‌های دارویی و دانش‌بنیان البرز که در این مورد فعال هستند، بسیار زیاد است.

شاهمرادی با اشاره به وضعیت استان البرز در حوزه پژوهش‌های دارویی که به‌عنوان بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: البرز در حوزه دارو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها تنها در پژوهش‌های انجام‌شده در این حوزه که در آینده نتیجه آن مشاهده خواهد شد خلاصه نمی‌شود بلکه در همین بازه کنونی نیز بیشترین میزان صادرات داروهای کلیدی و دانش‌بنیان به سایر کشورها از استان البرز صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه برندهای معتبر دارویی دانش‌بنیان در استان مستقر هستند افزود: این واحدها برای تامین مواد اولیه نیازمند دیگر کشورها نیستند که این امر نشاندهنده خودکفایی کشور در این زمینه مهم و حساس است.

شاهمرادی در کنار رفع نیازهایی دارویی داخل کشور، امر صادرات را نیز مهم برشمرد و بیان کرد: این حرکت رو به جلو که در حوزه دارو محقق شده نویدبخش آن است که در سال‌های آینده نه ‌تنها در زمینه تامین داروهای مورد نیاز استان و کشور بلکه در راستای تصاحب حوزه بازار دارویی دیگر کشورها نیز گام برمی‌داریم.

شاهمرادی ادامه داد: در حال حاضر استان البرز در تامین برخی اقلام دارویی کشورهای اطراف ایران فعالیت چشمگیری داشته و بالغ ‌بر ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار دارویی آن کشورها را تصاحب کرده است.

وی در خصوص راهکاری‌های افزایش سطح کیفی تولیدات دارویی داخل کشور اظهار داشت: بارها از واحدهای تولیدی دارو در دیگر کشورها بازدید داشته‌ایم که باید گفت شرکت‌های داخلی با بهترین استانداردهای دنیا در حال تولید هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز