خبرگزاری کار ایران

سدان‌های پرفروش چینی مابین 80 تا 120 میلیون؛ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۴۳

از زمانی که برندهای چینی در بازار تنوع و تعداد بیشتری پیدا کردند، رقابت میان آن‌ها نیز بیشتر شد و هر کمپانی درصدد کسب فروش بیشتر، امکانات بیشتری را در محصولات خود ارائه می‌کرد. ازاین‌رو اکنون در بازار خودرو ایران شاهد انواع مختلفی از برندهای چینی با امکانات فراوان هستیم.

ایلنا؛ این خودروها برای افرادی که توان خرید خودروهای باکیفیت کره‌ای، ژاپنی و آلمانی را ندارند، نسبت به ماشین‌های بی‌کیفیت داخلی، گزینه‌های مناسبی هستند. تا قبل از سال 97 خودروهای چینی به خودروهای پرآپشن ارزان‌قیمت معروف بودند. اما پس از به وجود آمدن تورم‌های شدید در بازار خودرو، حال اکثر این خودروها نیز باهم رده‌های کره‌ای و ژاپنی خود در بازار ایران رقابت می‌کنند.

در بین همه انواع ماشین، خریدوفروش سدان‌های چینی در بازار سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. زیرا اکثر خریداران ایرانی برای خرید خودرو به‌جا دار بودن خودروها و راحتی خانواده در سفرهای طولانی اهمیت زیادی می‌دهند. چیزی که اکثر خودروهای چینی برای مشتریان خود فراهم می‌کنند. در ادامه قصد داریم تعدادی از سدان‌های باکیفیت چینی را که سابقه خوبی در بازار خودرو نیز داشتند را در رنج قیمتی بین 80 تا 120 میلیون بررسی کنیم.

سدان‌های پرفروش چینی مابین 80 تا 120 میلیون؛ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

جیلی امگرند 7

این سدان خوش‌نام در بدو ورود خود به ایران به دلیل عملکرد فنی خوب، آپشن های فراوان و نیز قیمت مناسبی که داشت موردتوجه زیادی قرار گرفت. خریدوفروش جیلی امگرند 7 تا قبل از توقف واردات آن در ایران آمار بسیار بالایی داشت. محصولات کمپانی جیلی نه‌تنها در چین بلکه در اروپا نیز به فروش می‌رسد. به همین دلیل این کمپانی بین برندهای چینی از اعتبار بالایی برخوردار است.

جیلی امگرند 7 جزو اولین محصولات کمپانی جیلی بود که از تست تصادفات Euro NCAP امتیاز 4 ستاره را دریافت کرد. امکانات ایمنی داخل کابین جیلی امگرند 7 و نیز سیستم ترمز آن نسبت به سال تولید آن بسیار مدرن و به‌روز بود. فضای داخل کابین و حمل بار برای خانواده‌های 4 نفره کاملاً مناسب و جادار بود. همین موضوع نیز باعث افزایش خریدوفروش جیلی امگرند 7 شده بود.

این خودرو با موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته، 138 اسب بخار نیرو و 172 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد. این قدرت موتور برای سدانی با ابعاد جیلی امگرند 7 هنوز هم تحسین‌برانگیز است. در حال حاضر قیمت جیلی امگرند 7 دست‌دوم اتوماتیک بین 100 تا 115 میلیون تومان و قیمت جیلی امگرند 7 دست‌دوم دنده دستی بین 85 تا 99 میلیون تومان می‌باشد.

 

جک جی 4

جک جی 4 نیز از محصولات پرطرفدار کمپانی جک اس سی چین در بازار ایران است. درواقع با ورود این خودرو با طراحی مدرن‌تر و تکنولوژی‌های به‌روزتر رقبای قدیمی خود را کنار زد و مانند دیگر عضو خانواده یعنی جک جی 5 توجه خریداران زیادی را به سمت خود جذب کرد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های جک جی 4 مصرف سوخت پایین آن است. این خودرو با موتور 1.5 لیتری خود در هر 100 کیلومتر تنها 6.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند. به همین دلیل به این خودرو لقب سدان اقتصادی را داده‌اند.

موتور جک جی 4 با هماهنگی گیربکس اتوماتیک CVT خود نیرویی معادل 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتون متری تولید می‌کند. هرچند قدرت موتور این خودرو به نظر پایین می‌آید، اما امکانات فراوانی که ارائه می‌دهد، ارزش خرید آن را در حد تعادل نگه می‌دارد. سیستم‌های ایمنی جک جی 4 زیر نظر کمپانی بوش آلمان ساخته می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است. قیمت جک جی 4 صفر حدود 110 تا 120 میلیون تومان می‌باشد.

برلیانس H330

برلیانس H330 درواقع مدل ارتقاءیافته برلیانس H300 است. پس‌ازاین که کمپانی برلیانس با کمک شرکت‌های معتبر کره‌ای موتور و گیربکس این خودرو را بهبود بخشید، هماهنگی میان این دو عضو عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای برلیانس H330 به ارمغان آورد. حجم موتور 1.5 لیتری سابق به 1.65 لیتر افزایش یافت و گیربکس آن نیز به 4 سرعتِ اتوماتیک تغییر کرد. با این شرایط جدید نیروی موتور 114 اسب بخار و گشتاور آن به 154 نیوتون متر رسید. حال این سدان کامپکت چینی به یکی از پرطرفدارترین سدان‌های بازار ایران تبدیل‌شده است.

برلیانس H330 اتوماتیک به‌صورت فول آپشن در بازار موجود است. در حال حاضر قیمت برلیانس اتوماتیک کارکرده سال حدود 85 تا 95 میلیون تومان می‌باشد. قیمت برلیانس H330 صفر نیز 100 تا 120 میلیون تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز