خبرگزاری کار ایران

مدیرفروش هولدینگ البرز صنعت مبنا ؛

تکمیل چرخه خرید با ایجاد نیاز در بازار

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۲۰

اگر همیشه کالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و درجهت مرتفع کردن آن باشد، مطمئناً درشرایط رکود اقتصادی درمقایسه با دیگران از نتیجه بهتری برخوردار خواهد بود .

به گزارش ایلنا؛ در همایش سالانه صنایع تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات حفاظتی ، نظارتی و اتوماسیون که با حضور جمع گسترده ای از مدیران ارشد این صنعت در سالن همایش های وزارت صنعت ، معدن و تجارت در استان اصفهان برگزار گردید مهندس خبره مدیر فروش هولدیند البرزصنعت مبنا به بررسی وضعیت بازار اشاره داشت و راهکارهایی را جهت بهبود رونق اقتصادی این صنعت ارائه نمود .

به تحلیل واحد تحقیقات بازار گروه البرزصنعت باور به این امر که اقتصاد درحال رکود است ، یک امر نسبی میباشد که ارتباط مستقیم به نگرش شما نسبت به بازار و شیوه استفاده از استراتژی های تبلیغاتی است .

اگر رکود اقتصاد شما را به عنوان صاحب یک کسب و کار نگران می‌کند ، بهتر است یک برنامه بازاریابی و فروش منسجم ، متناسب با نیاز بازار منطقه خود تدوین نمایید .

اگر همیشه کالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و درجهت مرتفع کردن آن باشد، مطمئناً درشرایط رکود اقتصادی درمقایسه با دیگران از نتیجه بهتری برخوردار خواهد بود .

فروش آنچه که به کالا یا خدمات لوکس شهرت دارد در چنین شرایطی به حداقل می‌رسد و رفع نیاز های ضروری در اولویت قرار می‌گیرد  . 

درچنین شرایطی، اگر کالا یا خدمات شما به عنوان یک ضرورت شناخته نشود، آنگاه بایستی تلاش کنید تا آنجا که می‌توانید این ضرورت و اهمیت را برای مشتریان و مخاطبین خود توجیه و تفهیم کنید.

در این حالت تمرکز اطلاع رسانی و فروش باید متمرکز بر مرتفع نمودن نیاز مشتری با قیمتی یا کیفیت رقابتی باشد .

همچنین بایستی با راه اندازی یک برنامه بازاریابی از نظرات مشتری و نحوه رفتار وی با خبر بوده تا بتوانید به اقدامی مناسب دست بزنید.

هیاهوی تبلیغاتی و تکرار ویژگیهای محصول یا خدماتتان که وجه تمایز شما با رقبایتان نیست در این مرحله تاثیری در جذب بازار نخواهد داشت .

 باید خود و سازمانتان را تامین کننده چیزی کنید که مشتریان نیازمند آن هستند.

این بدان معنی است که باید با هر وسیله ممکن از پرسشنامه، صندوق پیشنهادات و انتقادات، ارسال نامه یا پست الکترونیک، مصاحبه حضوری وتلفنی و یا..... در یک ارتباط مستمر از نظرات مشتریان و آنچه به دنبال آن هستند با خبر باشید تا بتوانید به موقع عکس العمل متناسب داشته باشید.

 

درشرایط رکود اقتصادی، برنامه بازاریابی خود را بر معرفی کالا و حتی اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد ویژگیهای آن به مشتریان متمرکز ننمائید.

کلیه استراتژی فروش و برنامه های تبلیغاتی را متمرکز بر ایجاد انگیزه برای مخاطبین و رفع نیاز آنها در شرایطی نمایید که مشتری از نظر ذهنی سود سرشاری از معامله با شما متصور گردد .

اشتباه رایج بسیاری از بنگاه های اقتصادی در شرایط رکود کاهش هزینه های تبلیغاتی و قطع ارتباط با مشتریان گذشته است که این سیاست آینده بد تری نسبت به امروز را برای این بنگاه ها به ارمغان خواهد داشت .

علاوه بر این‌ها می‌توانید درچنین موقعیت هائی به فعالیتهای صنفی بخصوص فعالیتهائی که نیازمند صرف هزینه نمی‌باشد و مرتفع نمودن مسائلی که در حوزه منافع مشترک گروهی برایتان حادث شده بود بپردازید.

زیرا اینگونه اقدامات که خود از تکنیکهای بازاریابی بوده، اگرچه به غلط ولی در شرایط اوج و شلوغی کار، معمولا امکان پذیر نیست.

در شرایط بد اقتصادی، مردم عموماً به دنبال بهانه‌ای برای شادی می‌گردند. از خلاقیت‌های خود استفاده نمائید و عرضه کالا و خدمات خود را با شادی عجین نموده، لبخند را بر لب مشتریان خود بنشانید.

 فراموش نکنید که شما نه تنها می‌خواهید نیاز مردم را برآورده کنید، بلکه آنان برای خرید از شما بایستی دلایل محکمی داشته باشند.

 

در پایان این سخنرانی با یک سری از مثال های عملی راهکار های فروش در شرایط رکود اقتصادی تشریح گردید و با ارائه جزوات آموزشی خاطر نشان شد بازار همواره تصورات ما را نسبت به خود منعکس میکند و اگر باور کنیم که رکود اقتصادی بازار را فرا گرفته یقین داشته باشید گرابین گیر شما هم خواهد بود .

این نکته را فراموش نکنید که صنایع قوی در کل دنیا در زمان بحران های اقتصادی پا گرفته و با باور به آنکه میتوانند امروز به قطب اقتصادی در صنایع خود تبدیل شده اند .

http://alborzsanat.co/

#البرز-صنعت

#تجهیزات-حفاظتی

#تجهیزات-نظارتی

#اتوماسیون

#البرزصنعت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز