خبرگزاری کار ایران

آمارجالب استقلال در فصل هجدهم

خرید 24 بازیکن و بستن تیم با 32 بازیکن!

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۴۷۰

وینفرد شفر بعد از بازی با تراکتورسازی گلایه کرد که هر 6 ماه یکبار تیم جدیدی دارد که این حرف کنایه به ورودی و خروجی‌های پرشمار استقلال در تیم دارد. گلایه شفر کاملا درست و منطقی است.

به گزارش ایلنا،وینفرد شفر بعد از بازی با تراکتورسازی گلایه کرد که هر 6 ماه یکبار تیم جدیدی دارد که این حرف کنایه به ورودی و خروجی‌های پرشمار استقلال در تیم دارد. گلایه شفر کاملا درست و منطقی است. آبی‌پوشان در طول فصل هرگز در 2 بازی با ترکیب یکسان به میدان نرفته‌اند! عواملی چون محرومیت و مصدومیت هم در این موضوع دخیل است اما دلیل اصلی چنین وضعیتی، سیاست‌ها و تفکرات و برنامه‌های کادر فنی و در راس آن وینفرد شفر است.

وقتی ورودی و خروجی‌ها تراز نیست

استقلال در نقل‌و‌انتقالات تابستانی 11 بازیکن را از دست داد که از این جمع جدایی 5‌بازیکن یعنی مامه تیام، سرور جباروف، مجید حسینی، امید ابراهیمی و امید نورافکن برخلاف نظر و خواست کادر فنی بود و نصف دیگر جدا شده‌ها یعنی علی قربانی، ارشیا بابازاده، بویان نایدیف و بهنام برزای با نظر کادر فنی جدا شدند و لئوناردو پادوانی و داریوش شجاعیان هم به دلیل مصدومیت از استقلال دور شدند. در نقطه مقابل استقلال 16خرید جدید انجام داد. مهدی نوراللهی، میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر، مرتضی آقاخان، مرتضی تبریزی، علی کریمی، الحاجی گرو، مارکوس نیومایر، طارق همام، محمد دانشگر، اللهیار صیادمنش، سجاد آقایی، شاهین طاهرخانی، روح‌ا... باقری، رضا آذری و سینا خادم‌پور نفراتی بودند که شفر برای پر کردن جای بازیکنان جدا شده و تقویت استقلال خریداری کرد. ترافیک بالای بازیکنان باعث شد به نفراتی چون خادم‌پور، طاهرخانی و نوراللهی حتی یک بازی هم نرسد و بازیکنان دیگری چون آذری، صیادمنش و آقایی اغلب نیمکت‌نشین باشند. وضعیت نیومایر و گرو و محمدی‌مهر هم تعریف چندانی نداشت!

خرید 24 بازیکن در یک فصل!

در نیم فصل استقلال باز هم جابجایی‌های زیادی انجام داد. الحاجی گرو، مارکوس نیومایر و جابر انصاری جدا شدند و در نقطه مقابل امید نورافکن، آیاندا پاتوسی، اسماعیل گونکالوس و گادوین منشا آبی‌پوش شدند و زکریا مرادی و معراج پورتقی هم از تیم امید آمدند. محسن کریمی و شجاعیان هم از دوران مصدومیت برگشتند تا در مجموع استقلال 8‌ ورودی در نقل و انتقالات زمستانی داشته باشد! به عبارت دیگر استقلال در 2 نقل و انتقالات این فصل روی هم 24 خرید انجام داده است؟! آن هم درحالی که فقط 14‌خروجی داشته که از این تعداد هم فقط 5‌ بازیکن برخلاف خواسته کادر فنی جدا شده‌اند.

32 بازیکن برای نیم‌فصل دوم 

در فوتبال داشتن 11 بازیکن اصلی و حداکثر 9 بازیکن نیمکت‌نشین که از جمع آنها 3 تا 4 بازیکن فاصله‌‌ای با ترکیب اصلی نداشته باشند کفایت می‌کند. چند جوان مستعد و جویای نام مانند رضا آذری و صیادمنش، قائدی و آقایی هم برای اینکه کم کم میدان ببینند و آماده شوند که روی هم می‌شود 24 نفر. اما استقلال همین حالا بیش از 30 بازیکن در لیست خودش دارد که با اطمینان می‌شود گفت به 10 نفر از آنها بازی نمی‌رسد یا دقایق بسیار اندکی بازی خواهند کرد. رضا آذری زیر سایه پاتوسی، شجاعیان، منشا، اسماعیلی، طارق همام و خیلی های دیگر شانس چندانی برای بازی ندارد. آقایی و قائدی هم زیر نام ایسما، تبریزی، منشا و دیگران گم خواهند شد. به نظر می‌رسد شفر در خرید بازیکن وسواس زیادی دارد و نمی‌تواند تیمش را با 18 یا 20 بازیکن خوب که همیشه فرصت بازی پیدا می‌کنند ببندد. به نظر می‌رسد پیرمرد آلمانی به خاطر داشتن یک تیم جدید در هر 6‌ماه، بیش از همه خودش و تفکرات‌اش را مقصر بداند که همیشه به دنبال بستن تیمی پرمهره است، آنقدر پرمهره که نه خودش می‌تواند یک ترکیب اصلی را از دل آن انتخاب کند و نه بازیکنان مجالی برای بازی کردن و هماهنگ شدن پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز