خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت تعاون خبر داد:

بخش تعاون برای دریافت مطالبات خود هیچ اقدامی نکرده است/ رایزنی با بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۲۸۴

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مذاکرهبا بانک توسعه تعاون برای حمایت از تعاونی‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجعفر کبیری در جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران گفت: اینکه دولت باید به بخش‌‌های تعاونی کمک کند، درست است و ما پیگیر آن هستیم. ما سه ردیف اصلی بودجه داریم که یک ردیف اول توسعه‌‌بخش است که بسیار عدد محدودی دارد. ردیف دیگر، عدد درشتی دارد اما هر سال تسهیل آن صفر بوده است.

وی افزود: بخش تعاون ظرفیت‌‌های زیادی دارد و می‌‌تواند در دریافت مطالبات به ما کمک کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بند ۲۹ اصل ۴۴ اظهار داشت: در این بند آمده است که ۳۰ درصد از درآمد واگذاری‌‌ها در اختیار بخش تعاون قرار گیرد که از سال ۸۸ تاکنون این عدد جمع شده و پرداخت نشده است و رقم آن به ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌‌رسد اما تاکنون کسی آن را طلب نکرده است.

کبیری ادامه داد: هر سال عددی در بودجه قرار می‌‌گیرد اما پرداخت نمی‌‌شود. معاونت امور تعاون در حد توان خود، آن را پیگیری کرده است. در حالی که برخی ردیف‌‌ها تا ۷۰ درصد در بودجه افزایش داشته‌‌اند و مذاکرات تعیین بودجه را از فروردین سال ۹۷ شروع کرده‌‌اند، بخش تعاون با ادعای ۹۴ هزار تعاونی فعال برای دریافت مطالبات خود هیچ اقدامی نکرده است.

وی اضافه کرد: کارگروه ویژه‌‌ای برای بخش تعاون ایجاد شده است و ما در بحث واگذاری‌‌ها با شستا مذاکره کردیم تا برخی از بخش‌‌ها را به تعاونی‌‌ها واگذار کند. با بانک توسعه تعاون هم مذاکره کردیم تا تامین مالی تعاونی‌‌هایی را که مشکل دارند برعهده بگیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه بخش تعاون نیاز به همکاری دوجانبه وزات تعاون و بخش تعاون دارد و باید شرایط کشور را با یک نگاه جامع دنبال کنیم تا به یک همصدایی برسیم.

کبیری درخصوص بازار و برند تصریح کرد: رویکرد ما این است که اگر توانستیم تسهیلاتی را برای بخش تعاون جمع کنیم، به صورت فردی نباشد و تولیدکننده بداند براساس تداوم بازار چه چیزی را تولید کند که در این خصوص تسهیل‌‌گر باید برای توسعه به تولیدکننده آموزش دهد. در این زمینه وزارت تعاون در حال انجام اقدامات لازم برای تامین منابع است.

وی افزود: در بحث تخفیف ارز مواد اولیه در حال مذاکره هستیم. شرکت‌‌های خصوصی هم در این زمینه مشکل دارند. برخی از اتحادیه‌‌ها که مدعی واردات دام زنده با قیمت پنجاه هزار تومان هستند، ما از طرح آنها استقبال می‌‌کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه میزان کالاها برای تعاونی‌‌های مرزنشین به ۴۸ کالا افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: تعرفه‌‌ها به اندازه قبل است و باعث رونق کسب و کار آنها خواهد شد. ما معافیت تعرفه واردات کالاها را برای بخش‌‌های مرزنشین داشتیم که به تازگی به تصویب دولت رسیده است و می‌‌توان از آن به عنوان یک هدیه از طرف دولت به تعاونی‌‌های مرزنشین تعبیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز