خبرگزاری کار ایران

تألیف کتابی درباره آیت‌الله سیستانی توسط ملی پژوهشگر زن آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۱۱۵

پژوهشگر آمریکایی کتابی را درباره مرجعیت عالی‌قدر دینی عراق تالیف کرده و بر نقش وی در اعتلای دموکراسی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «کارولین مرجی سیاج» پژوهشگر آمریکایی در صفحه کاربری خود در شبکه فیسبوک با اشاره به انتشار کتابی درباره «آیت‌الله سید علی سیستانی» رهبر عالی‌قدر شیعیان نوشت: «پس از مطالعه فتواهای مراجع دینی و بیانیه‌های ایشان و نیز بررسی وضعیت اجتماعی و نحوه تغییر آن پس از سال ۲۰۰۳ به این نتیجه رسیدم که به عکس آنچه معمولا درباره رهبران دینی تصور می‌شود،‌ مراجع بیش از تمام احزاب سیاسی موجود در عرصه سیاست عراق صدای رسای دموکراسی و  پیشرفت هستند».

وی افزود: «آیت‌الله سیستانی حافظ دموکراسی است چرا که مانع اجرای قوانین آمریکایی شد که به تعبیر او، هیچ نقشی برای مردم عراق در تشکیل دولت جدید در نظر نمی‌گیرد».

کارولین تأکید کرد که مرجعیت عالی‌قدر دینی مانع اجرای طرح آمریکایی در تعیین کمیته تألیف قانون اساسی عراق و خواستاربرگزاری انتخابات مستقیم برای انتخاب کمیته مذکور شد.

وی نوشت: «این بسیار عجیب است که یک چهره دینی در دفاع از دموکراسی مقابل آمریکا ایستادگی کند. حال آنکه عکس این موضوع اتفاق نمی‌افتد».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز