خبرگزاری کار ایران

زاهدی تاکید کرد:

ممنوعیت جذب نیروی سفارشی در شهرداری‌ها/ باید بپذیریم شرایط خوبی نداریم

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۸۰۸

استاندار قزوین گفت: ضمن مدیریت هزینه‌ها و نظارت بر عملکرد شهرداران باید با جدیت از جذب نیروهای سفارشی و غیر متخصص در شهرداری‌ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی عصر امروز شنبه در جلسه شورای همیاری‌های شهرداری‌های استان اظهارداشت: اینکه در یک‌سال اخیر شاهد کاهش میزان صدور پروانه‌های ساخت‌وساز بودیم و در مجموع شاهد کاهش ۳۵ درصدی منابع شهرداری‌ها از این محل هستیم خبر خوبی نیست و نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: باید بپذیریم امسال شرایط خوبی نداریم و اگر سال گذشته یک رونق نسبی را شاهد بودیم اما سال‌جاری ساخت‌وسازها بسیار کاهش یافته و برای سال آینده نیز چشم‌انداز خوبی نداریم.

استاندار از تلاش مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری استان تشکر کرد و اظهارداشت: اینکه طاهری مدیر سابق با بیلان مثبت سازمان همیاری‌ها را تحویل دادند باید تشکر کنیم در این شرایط بدهی ایجاد نکردند و با مدیریت منطقی از شرایط عبور شد.

وی اضافه کرد: مهمترین رسالت سازمان همیاری‌ها ایجاد درآمد و خدمت به شهرداری‌هاست و باید در ادامه مسیر هم شاهد عملکرد مثبت این سازمان باشیم.

زاهدی در ادامه گفت: از مدیرکل جدید امور شهری استانداری انتظار داریم نظارت بیشتری بر کار شهرداری‌ها داشته باشد. البته منظور ما مچ‌گیری نیست اما انتظار می‌رود آموزش نیروها در اولویت باشد تا خطا به حداقل برسد.

وی بیان کرد: اینکه تهران بگوید در کدام سمینار شرکت کنیم فوق تمرکزگرایی است و باید خودمان در استان برنامه‌ریزی کنیم و دوره‌ها براساس نیاز شهرداران تدوین و اجرا شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: حمایت ما در آموزش و نظارت حین کار است تا هنگام کار دچار روزمرگی و خطا نشویم و در این میان ارتباط دفتر شهری و شهرداران می‌تواند بیشتر شود تا از مشکلات کم کنیم.

وی درباره انتقاد برخی شهرداران محدودیت‌های قانونی گفت: هر جا قانون دست شما را بسته به ما بگویید مسئولیتش را می‌پذیریم. البته ‌با دستگاه نظارتی هم لازم است ارتباط مستمر داشته باشید و از راهکار آنها هم استفاده کنید.

استاندار قزوین گفت: ضمن مدیریت هزینه‌ها و نظارت بر عملکرد شهرداران باید با جدیت از جذب نیروهای سفارشی و غیر متخصص در شهرداری‌ها جلوگیری شود.

وی اظهارداشت: باید ساماندهی نیروهای شهرداری‌ها جدی گرفته شود اما به نظر می‌رسد دیوار شهرداری‌ها کوتاه است و هر کس شغل می‌خواهد به شهرداری مراجعه می‌کند. البته گاهی بی‌عدالتی هم رخ می‌دهد اما اساس کار این است نیروی متخصص جذب شود.

زاهدی گفت: عمده نیروهای تحمیلی یا تخصص ندارند یا وابسته کسی هستند لذا اگر کسی را شایسته ندیدید ‌بگویید استاندار مخالف است و هیچ نیروی غیر متخصص و سفارش شده را جذب نکنید.

وی اظهارداشت: انتظار داریم شهرداران با سازمان همیاری‌ها همکاری بیشتری داشته باشند زیرا این ظرفیت می‌تواند ضمن انجام کارهای شما با هزینه‌های کمتر موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها شود.

استاندار یادآورشد: شفاف‌سازی و برنامه‌محور و واقع‌گرایی در مدیریت‌شهری مهم است ‌و باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

زاهدی اضافه کرد: لازم است از تجارب شهرداران دیگر استفاده شود و در آستانه نوروز برای زیباسازی فضای شهری و جذب گردشگر اقدام شود و بسرعت آماده‌سازی و مناسب‌سازی شهرها آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز