خبرگزاری کار ایران

گزارش ویژه از مبارزه بوکس زیر زمینی بانوان ایران

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۳۴۱

بانوی بوکسور ایران از روزهای سخت تمرین برای رشته‌ای که به آن علاقه داشت صحبت کرده است.

به گزارش ایلنا، هیأت اجرایی اتحادیه جهانی بوکس چند روز پیش نشستی در ترکیه برگزار کرد که یکی از دلایل برگزاری این نشست بررسی حضور بوکسورهای خانم با حجاب اسلامی بود و در نهایت این موضوع مورد تأیید اعضای هیأت اجرایی قرار گرفت. تصویب حجاب برای بوکس زنان خبر خوبی برای فدراسیون بوکس ایران است که مدت‌هاست برای راه‌اندازی‌ این رشته تلاش می‌کند و با تصویب پوشش زنان مسلمان مسیر پیش رو هموار خواهد شد.

با تصویب حجاب برای بوکس زنان زمان آن فرا رسیده که بانوان ایرانی به آرزوی دیرینه خود دست یابند. بانوانی که به دلیل علاقه فراوان به این رشته حتی حاضر شدند مخفیانه در زیرزمین تمرین کنند. البته این بانوان علاقه‌مند تنها مشکل‌شان علنی شدن فعالیت‌شان در این رشته نبوده چرا که آنها به دلیل نبود مربیان زن مجبور بودند توسط مربیان آقا آموزش ببینند.

غلامی: می‌خواستم برای کشور دیگری مبارزه کنم

زهره غلامی، یکی از بانوان تهرانی است که در این رشته فعالیت می‌کند. او که از تصویب حجاب توسط هیأت اجرایی اتحادیه جهانی بوکس بی خبر بود، پس از شنیدن این خبر با شوق فراوان گفت: «این بهترین خبری بود که تاکنون شنیده‌ام. تأیید لباس توسط اتحادیه جهانی گام بسیار بزرگی بود و با تحقق این موضوع قطعاً تیم ملی زنان هم بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.» او ادامه داد: «یکی از آرزوهای ما این است که برای تیم ملی بانوان کشورمان بازی کنیم و برای کشور خودمان افتخار آفرین باشیم. هم من و هم سایر خانم‌هایی که در بوکس فعالیت می‌کنند، یکی از آرزوهای بزرگ‌شان حضور در تیم ملی و شرکت در تورنمنت‌های بزرگی همچون المپیک است.» فعالیت بانوان در رشته خشنی همچون بوکس با روحیاتشان در تضاد است. غلامی درخصوص این موضوع بیان داشت: «تعاریف آدم‌ها نسبت به یک موضوع متفاوت است مثلاً یک فرد زمانی که نقاشی می‌کشد به آرامش می‌رسد و یکی هم زمانی که در رینگ مبارزه می‌کند، آرام می‌شود. زنان ایرانی پتانسیل بالایی در بوکس دارند و تمرینات ما به گونه‌ای است که انگار قرار است در المپیک حضور یابیم. ما به این نتیجه رسیدیم که اگر این رشته در ایران فعالیت نکند برای کشور دیگری مبارزه کنیم ولی باعث افتخار است که برای کشور خودمان مبارزه کنیم.»

جعفری: برای ما بسیار آزاردهنده بود که نمی‌توانستیم مبارزه کنیم

فاطمه جعفری، یکی دیگر از دخترانی است که علاقه شدیدی به بوکس دارد. او گفت: «ثوری، رئیس فدراسیون بوکس قولش را داده بودند تا آخر سال این اتفاق بیفتد و خوشحالم که این اتفاق افتاد. من 3 سال است که بوکس کار می‌کنم و هیچ وقت یک مربی خوب بانوان نداشتیم. علاقه بانوان ایرانی تا حدی است که آنها در پارک با مربی آقا هم تمرین می‌کنند.»

این بوکسور 22 ساله مشهدی بیان داشت: «بوکس یک رشته المپیکی است و بانوان ما در رشته‌های رزمی تبحر زیادی دارند و در این رشته هم خانم‌های خیلی قدرتمندی حضور دارند. با برنامه ریزی مناسب بانوان ایرانی حتی می‌توانند در المپیک هم مدال بگیرند.» او تصریح کرد: «خبر تصویب حجاب برای بوکس زنان غیر قابل باور بود و خیلی از خانم‌هایی که این ورزش را انجام می‌دهند، باورشان نمی شود که بالاخره به آرزوی خود رسیده اند. برای ما بسیار آزاردهنده بود که نمی توانستیم مبارزه کنیم. مادرم با وجود این محرومیت‌ها من را حمایت کرد و حتی می‌گفت اگر می‌خواهی به کشور دیگری بروی من از تو حمایت می‌کنم. درخواست ما از فدراسیون تنها حمایت است. ما با نوع لباس مشکلی نداریم و تنها می‌خواهیم دیده شویم.»

توضیح ثوری درخصوص نوع پوشش

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس بیان داشت: «پوشش بوکسورها دقیقاً همان پوششی است که بانوان ووشوکار ما در میادین جهانی دارند، البته در سایر ورزش‌ها نیز که قهرمانان ما با حجاب اسلامی مبارزه می‌کنند، پوشش‌شان بسیار مناسب است، اما به خاطر شباهت رشته بوکس و ووشو الگوی پوشش بانوان دقیقاً مثل حجاب بانوان ووشوکار است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز