خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم بانوان ایران در مسیر کارلوس کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۷۷۶

خسرویار اگرچه مثل کارلوس کی‌روش علاقه خاصی هم به بازیکنان دورگه دارد و در آمریکا هم چند بازیکن کشف و به تیم ملی اضافه کرده اما در تلاش است تا حداقل در خوزستان، بازیکنان سرعتی و گلزن انتخاب کند و به تیمش بیاورد

به گزارش ایلنا، بدون شک تشکیل تیم‌های رده‌های پایه در باشگاه‌ها باعث کشف استعداد خواهد شد اما قبل از هر چیز نیاز است اسپانسرها و حتی فدراسیون فوتبال توجه بیشتری به فوتبال بانوان داشته باشد. مثلا اگر فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال مردان را مجاب به تشکیل تیم‌های بانوان کند، می‌توانیم شاهد پیشرفت فوق‌العاده‌ای در فوتبال بانوان باشیم.

فوتبال بانوان ایران چند سال بعد از فوتسال بانوان کارش را شروع کرد اما تا الان پیشرفت چندانی نداشته است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این مساله، نبود امکانات لازم برای فوتبال بانوان باشد. امکاناتی مثل زمین فوتبال مناسب، نبود اسپانسر، باشگاه و غیره. البته در کنار آن، یکسری مسائل حاشیه‌ای هم مانع پیشرفت فوتبال بانوان شد تا فوتسال به سرعت از آنها جلو بزند و بر قله آسیا بایستد. با این شرایط، کمتر کسی به موفقیت فوتبال بانوان ایران امید داشت که ناگهان همه چیز تغییر کرد. هم لیگ فوتبال بانوان بهتر و منظم‌تر از قبل برگزار شد و هم اینکه تیم‌های فوتبال بانوان ایران در رده‌های مختلف سنی، تلاش بیشتری برای رسیدن به موفقیت داشتند. حالا امیدها به فوتبال بانوان برگشته و همه منتظر افتخارآفرینی آنها هستند.

فوتبال بانوان این روزها پیشرفت خوبی در پیش گرفته و هم در لیگ برتر و هم تیم‌های ملی شاهد درخشش بانوان در رده‌های مختلف سنی هستیم. در لیگ برتر، این فصل شاهد رقابت عجیب و پایاپایی از تیم‌های بانوان هستیم. البته تیم شهرداری بم خودش را از دیگر تیم‌ها جدا کرد و بدون شکست و حتی تساوی، برای رسیدن به قهرمانی تلاش می‌کند اما برای نایب‌قهرمانی، تیم‌های زیادی در حال رقابت هستند.

نکته جالب این است که برای تماشای مسابقات لیگ برتر بانوان محدودیتی وجود ندارد و خانواده بازیکنان هم می‌توانند به ورزشگاه بروند و بازی تیم‌های بانوان را از نزدیک ببینند. مثلا در بازی تیم‌های آذرخش تهران و ملوان بندرانزلی که در ورزشگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، مردان زیادی به ورزشگاه آمدند و بازی را از نزدیک تماشا کردند. آن هم در یک بازی پرگل و زیبا تا متوجه شوند در فوتبال بانوان هم استعدادهای زیادی وجود دارد. این مساله البته مختص تهران نیست و ظاهرا در شهرهای دیگر هم خانواده بازیکنان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند به ورزشگاه بروند و بازی‌ها را تماشا کنند.

این مساله نشان می‌دهد فوتبال بانوان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌شود به بالاترین سطح در فوتبال آسیا برسد.؛جایگاهی که الان تیم فوتسال بانوان در آسیا دارد. البته شرایط فوتبال و فوتسال در بانوان خیلی متفاوت است. در فوتسال اگرچه یکسری بی‌توجهی مثل پرداخت نکردن پاداش قهرمانی‌ها وجود دارد اما به لحاظ امکانات شرایط بهتری دارد. این در حالی است که در فوتبال بانوان همچنان از لحاظ امکانات، شرایط چندان خوب نیست. به این صورت که زمین‌هایی که در اختیار تیم‌های بانوان قرار می‌گیرد، استاندارد لازم را ندارد و معمولا مشکلات برای برگزاری مسابقات زیاد است. مثلا تیم آذرخش تهران که تنها نماینده پایتخت در لیگ برتر فوتبال بانوان است، در هفته‌های اخیر معمولا در یک زمین گل‌آلود و باتلاقی از حریفانش میزبانی کرد یا در مریوان شرایط بازی مهیا نبود اما بانوان مجبور شدند در همان شرایط و سرمای شدید بازی را برگزار کنند.

البته در شهرهایی مثل اصفهان و انزلی، معمولا امکاناتی که در اختیار تیم مردان قرار می‌گیرد، در اختیار تیم زنان هم قرار گرفته اما در کل، همچنان شرایط ورزشگاه‌ها چندان مطلوب نیست. با این حال، بانوان زیادی به خاطر عشقی که به فوتبال دارند و بدون دستمزدی که بتواند آنها را راضی کند، فوتبال بازی می‌کنند تا بلکه روزی بتوانند در بالاترین سطح فوتبال آسیا قرار بگیرند. همین عشق به فوتبال هم باعث شد حالا یک لیگ منظم در فوتبال بانوان داشته باشیم؛ لیگی که با حضور 12 تیم از استان‌های مختلف برگزار می‌شود. این لیگ معمولا دچار تغییرات زیادی می‌شود. مثلا قبلا استقلال خوزستان تیم داشت اما منحل شد. ملوان به خاطر مشکلات مالی، حدود 2 سال حضور نداشت و امسال برگشت و تغییرات عجیب دیگری که چندان قابل پیش‌بینی نیست. نکته جالب این است که معمولا استان‌هایی در تیم دادن دچار مشکل می‌شوند که استعدادهای زیادی دارند. مثلا خوزستان و مازندران که در فوتبال مردان هم همیشه استعدادهای زیادی داشته و دارند اما در تیم دادن مشکل پیدا کردند. البته ملوان این روزها با قدرت کارش را دنبال می‌کند تا خود را به‌عنوان یکی از مدعیان معرفی کند اما در خوزستان این فصل خبری از تیم نبود.

همین مساله هم کار را برای تیم‌های ملی بانوان سخت‌تر کرده، چراکه سرمربیان تیم‌های مختلف بانوان تصور می‌کنند استعدادهای زیادی در خوزستان حضور دارند اما دیده نمی‌شوند. این مساله باعث شد کتایون خسرویار سرمربی تیم زیر 19 سال بانوان ایران به دنبال آزمایش گرفتن از استعدادهای فوتبال جنوب کشور باشد. خسرویار اگرچه مثل کارلوس کی‌روش علاقه خاصی هم به بازیکنان دورگه دارد و در آمریکا هم چند بازیکن کشف و به تیم ملی اضافه کرده اما در تلاش است تا حداقل در خوزستان، بازیکنان سرعتی و گلزن انتخاب کند و به تیمش بیاورد: «من فکر می‌کنم در جنوب ایران، استعدادهای فوتبالی زیادی هستند که می‌توانند به تیم‌های ملی فوتبال بانوان کمک کنند. جوان‌های زیادی که سرعتی هستند و فکر گلزنی خوبی دارند. قبلا در خوزستان تیم استقلال خوزستان حضور داشت که منحل شد و این مساله کار را سخت کرد اما من می‌خواهم به خوزستان بروم و در آنجا از استعدادها آزمایش بگیرم. مطمئنم که بازیکنان زیادی هستند که دیده نمی‌شوند. بازیکنانی که می‌توانند به فوتبال بانوان ایران کمک زیادی کنند.»

 نکته جالب این است که خسرویار فقط برای تیم زیر 19 سال بانوان ایران تلاش نمی‌کند و اگر استعدادی ببیند به تیم‌های دیگر هم معرفی می‌کند. تیم فوتبال بانوان بزرگسال این روزها در تورنمنت هند حضور دارد و تا الان هیچ بردی به دست نیاورده با این حال، خیلی‌ها تصور می‌کنند فوتبال زنان ایران پیشرفت خوبی دارد و کم‌کم می‌تواند مثل تیم فوتسال زنان، حرف‌های زیادی در آسیا برای گفتن داشته باشد. البته سرمربی تیم زیر 19سال بانوان ایران فکر می‌کند این روند پیشرفت کند است و باید کمی سرعت پیدا کند.

بدون شک تشکیل تیم‌های رده‌های پایه در باشگاه‌ها باعث کشف استعداد خواهد شد اما قبل از هر چیز نیاز است اسپانسرها و حتی فدراسیون فوتبال توجه بیشتری به فوتبال بانوان داشته باشد. مثلا اگر فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های لیگ برتری فوتبال مردان را مجاب به تشکیل تیم‌های بانوان و البته تیم‌های رده‌های پایه کند، می‌توانیم شاهد یک پیشرفت فوق‌العاده‌ای در فوتبال بانوان باشیم و البته افتخارات زیادی که به دست می‌آورند. مساله‌ای که دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز