خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

فعال شدن گردشگری حلال ایران/عرضه محصولات حلال ایرانی در فروشگاه‌های جهانی

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۶۳

مدیرکل امور بین‌الملل سازمان بین‌المللی سیتی‌وان درباره گردشگری حلال گفت: این گردشگری تمام خدماتی که یک توریست مسلمان در طول سفر به آن نیاز دارد را در اختیار گردشگران متقاضی قرار می‌دهد. بر همین اساس برند گردشگری حلال در ایران نیز تشکیل شده و اکنون با توافقات انجام شده محصولات حلال ایرانی به مسلمانان در فروشگاه‌های جهانی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در حالی آغاز شد که به نوعی این نمایشگاه می‌تواند به بهترین شکل ممکن به معرفی فعالیت‌های تازه گردشگری کشور بپردازد.

این نمایشگاه شامل بخش‌های مختلفی بوده که هر کدام شاخه‌ای از گردشگری را شامل می‌شوند. یکی از این موارد گردشگری حلال است که با ارائه محصولات خود به مسلمانان جهان، بسیاری از نیازهای آنها که در سفر با آن مواجه هستند را در اختیارشان قرار می‌دهد.

بر همین اساس گردشگران مسلمان دنیا وقتی می‌خواهند در سفر به دنبال خدمات حلال بگردند، وبسایت‌هایی را جست‌وجو می‌کنند که برترین آن وبسایت حلال پلنِت است که گردشگران مسلمان با مراجعه به آن می‌توانند هتل، فروشگاه و مراکز مختلفی که نیاز دارند را در شهر اقامتشان پیدا کنند. یعنی به نوعی مکان محصولات حلال در شهرهای مختلف در این سایت فهرست شده است.

رضا صادقی (مدیرکل امور بین‌الملل سازمان بین‌المللی سیتی‌وان) که به نوعی متولی گردشگری حلال ایران است، درباره این موضوع توضیح می‌دهد: نزدیک به ۱۵ سال است که گردشگری حلال در دنیا آغاز شده و بیشتر روی غذای حلال متمرکز است. این نوع گردشگری اکنون از سوی ایران نیز آغاز شده و شامل ۲۲ شاخه است و تمامی خدمات گردشگری همچون غذا، حمل و نقل هوایی، دریایی، صنایع دستی، فروشگاه، هتل، ایرلاین، غذا، دارو، آرایشی بهداشتی، بیمارستان و حتی بانکداری حلال را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

وی افزود: در حقیقت این نوع گردشگری باید تمام خدماتی که یک توریست مسلمان در طول سفر به آن نیاز دارد را در اختیار گردشگران متقاضی قرار دهد. در حال حاضر مجوز گردشگری حلال در سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی (wIpo) که در ژنو سوییس مستقر بوده، ثبت جهانی شده و توسط ۲۷ کشور اروپایی و ۱۷ کشور اتحادیه آفریقا و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی موسوم به oic  که در ایران به سازمان کنفرانس اسلامی موسوم بوده، تایید شده است.

این فعال گردشگری در ادامه بیان کرد: تمامی کالاهای صادراتی ایران توسط این کشورها تایید شده و پایه و اساس اصلی آن ۴ اصل کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت است که ۴ اصل اصلی این استاندارد بوده که در مورد گواهی محصول و پروانه است.

صادقی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال برخی مجموعه‌های فروشگاهی اکنون برند استاندارد حلال ایران را دریافت کرده‌اند. یکی از این فروشگاه‌ها که حدود هزار و چهارصد شعبه در سراسر جهان دارد. براساس تفاهم‌نامه و قراردادی که بین ما امضا شده قرار است تا ۱۵ درصد محصولاتی که در این دست فروشگاه‌ها ارائه می‌شود، از کالا و محصولات ایرانی باشد. این موضوع می‌تواند مشکل بسیاری از گردشگران مسلمان در کشورهای خارجی را در تهیه محصولات خود حل کند.

فعال شدن گردشگری حلال ایران/عرضه محصولات حلال ایرانی در فروشگاه‌های جهانی

وی افزود: همچنین لازم است توضیح دهم که کارخانه‌ها و مجموعه‌هایی که بتوانند در بحث حلال و کد محصول گواهی‌نامه استاندارد حلال را دریافت کنند، در بحث صادرات کالاهای خود از معافیت‌ها و تسهیلات گمرکی و مرزی و تبلیغاتی و بازاریابی برخوردار می‌شوند و در بحث صادرات بسیار به آنها کمک می‌شود.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره تعامل با هتل‌های داخلی و خارجی که برای گردشگران در نظر گرفته می‌شود، توضیح داد: گروه‌ هتل‌های آکور که مجموعه هتل‌های فرانسوی هستند و از حدود ۴هزار هتل بهره می‌برند، یکی از اولین متقاضیان در بحثئ دریافت استاندارد هتل‌های حلال ایران پیشنهاداتی داده‌اند که در حال مذاکره برای انجام آن هستیم. همچنین با هتل‌های داخلی نیز صحبت‌هایی شده که هنوز قطعی نشده است.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از روز گذشته ۲۳ بهمن ماه کار خود را آغاز کرده و تا جمعه ۲۶ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز