خبرگزاری کار ایران

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار:

فعالیت شتابزده در حوزه "گرد و غبار" کافی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۷۰۲

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: فعالیت در حوزه مقابله با ریزگرد باید به صورت کارشناسی انجام شود؛ فعالیت شتابزده در این حوزه کافی است.

به گزارش ایلنا، علی محمد طهماسبی بیرگانی در کارگروه مقابله با گرد و غبار که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: امیدوار هستیم تلاش‌های صورت گرفته در این کارگروه باعث افزایش کیفیت زندگی مردم و سلامت‌شان در استان شود. خوشبختانه در سال جاری بارندگی‌های بسیار خوبی در خوزستان صورت گرفت اما یادمان باشد وقوع پدیده ریزگردها پس از بارش باران‌ها و در فصل تابستان تشدید می‌شود. مسئولان استانی گمان نبرند که پس از چنین بارش‌هایی با پدیده گرد و غبار مواجه نمی شویم.

وی افزود: به طور حتم در اردیبهشت ماه سال جاری که هوا رو به گرمی می‌رود و آب‌های سطحی تبخیر می‌شوند باید منتظر گرد و غبار باشیم.

طهماسبی بیرگانی با انتقاد از اعضای کارگروه مقابله با ریزگردها در استان گفت: متأسفانه روحیه فعالیت جمعی و پاسخگویی به مراجع در استان وجود ندارد. اعتبار بسیار خوبی برای این کارگروه در نظر گرفته شده و تنها سالی است که این اعتبار به صورت کارشناسی شده هزینه می‌شود. این اعتبار باید در استان خوزستان و تنها برای مبحث ریزگردها هزینه شود.

بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی تصریح کرد: برخی از اعضای کارگروه مقابله با ریزگرد حتی به نامه‌هایی که برایشان ارسال می‌شود پاسخ نمی‌دهند و نسبت به این کارگروه بی‌توجه هستند.

طهماسبی بیرگانی با بیان اینکه فعالیت شتابزده در حوزه ریزگرد کافی است، گفت: مسئولان باید برنامه‌ها و مصوبه‌های این کارگروه را به سرانجام برسانند. فعالیت در این خصوص نباید در وسط راه رها شود.

مدیر ملی مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا برنامه‌های طرح جامع مقابله با ریزگرد سریع‌تر اصلاح و سپس تأیید شود تا بر اساس این برنامه به پیش برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز