خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان:

هرج و مرج، استبداد و دیکتاتوری را برای سودان نمی‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۴۹۵

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان اعلام کرد که این اتحادیه در بیانیه صادر شده دیدگاه خود را اعلام و بر عدم صدور مجوز کشتار و شکنجه و دشمنی تأکید کرده است و مردم سودان تعیین‌کننده نهائی هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «علی قره‌داغی» دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، دیدار این اتحادیه با «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان را در دیدار اخیر وی از دوحه پایتخت قطر تکذیب کرد.

قره داغی امروز- پنجشنبه- در دوحه گفت: «این اتحادیه  وضعیت سودان را بررسی کرده و برای حل بحران این کشور در صورت موافقت طرفین اختلاف اعلام آمادگی کرده است».

وی افزود: «اما مخالفان در حال حاضر هیچ چهره بارز و شاخصی و نیز گروه واحدی ندارند که بتوان با آنها گفت‌وگو کرد و این موضوع امکان هر نوع تلاشی را در این راستا سخت می‌کند».

قره‌داغی در ادامه با اشاره به صدور بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره وضعیت سودان بر وجود فساد و لزوم محاسبه عاملان آن تأکید کرد.

وی توضیح داد که اتحادیه در بیانیه صادر شده دیدگاه خود را اعلام و بر عدم جواز کشتار و شکنجه و دشمنی تأکید کرده است و این مردم سودان هستند که تعیین‌کننده نهائی بوده و این اتحادیه از هر تصمیمی که مردم اتخاذ کنند، حمایت می‌کند.

قره‌داغی در پایان توضیح داد که دو ملت عربی- اسلامی از مشکل استبداد رنج می‌برد و ملت‌های عربی و بیشتر کشورهای اسلامی با فقدان آزادی دست و پنجه نرم می‌کنند،‌ دولت به دنبال تحق خواسته‌های مردم نیست و رژیم‌های حاکم اهداف و انتظارات مردم را برآورده نمی‌کنند. بر هیچ کس پوشیده نیست که به دلیل استبداد و دیکتاتوری و سرکوب آزادی‌ها بین مردم عرب و نظام سیاسی حاکم  اختلاف فراوانی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز