خبرگزاری کار ایران

دردسر 2.5 میلیون دلاری کی‌روش روی دست فدراسیون از روسیه!

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۷۶

کمپ تیم ملی در روسیه هزینه سنگینی روی دست فدراسیون فوتبال گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با وجود جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران و خروجش از کشورمان هنوز عواقب تصمیماتی که در زمان حضور وی روی نیمکت تیم ملی ادامه دارد و قرار نیست به این زودی‌ها تمام شود.

32 تیم حاضر در جام جهانی 2018 از سوی فدراسیون جهان فوتبال همین طور کمیته برگزار کننده این تورنمنت بزرگ در روسیه با کمپ های درجه یک، دو و سه برای اسکان 21 روزه در حاشیه جام جهانی و حضور در مرحله گروهی روبرو بودند تا محل اسکان خود را براساس شرایط موجود انتخاب کنند.

در ابتدا گفته شد کمپ مد نظر فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش در حومه دهکده ای در فاصله 70 کیلومتری شهر مسکو قرار دارد که هزینه اجاره آن رقمی در حدود 500 تا 700 هزار دلار برای 21 روز است اما وقتی تیم ملی ایتالیا در پلی آف اروپا از رسیدن به بلیت حضور در جام جهانی بازماند روال انتخاب کمپ اختصاصی ایران هم تغییر کرد.

کارلوس کی روش که دوست داشت بهترین امکانات را برای شاگردانش در روسیه فراهم کند از غیبت آتزوری در جام جهانی نهایت بهره را برد و بلافاصله برای اجاره کمپ باشگاه لوکوموتیو که از سوی ایتالیایی ها به امید حضور در جام جهانی رزرو شده بود، اقدام کرد. در جام جهانی 10 تیم نخست رنکینگ فیفا براساس توان مالی 10 کمپ بزرگ و گران قیمت را اجاره کرده بودند که یکی از این کمپ ها به باشگاه لوکوموتیو اختصاص داشت که در همان برهه قیمت اعلام شده برای رزرو آن 2 میلیون دلار بود.

تیم ملی به هر شکلی بود این کمپ را از دست سایر مشتریان در آورد تا کی روش و شاگردانش نزدیک به سه هفته مشتری آن باشند. کمپی مدرن با تمامی امکانات روز و استاندارد که خیال مربی پرتغالی را برای مصاف با رقبای سرسخت و دشوار در گروه B اسوده می کرد. این کمپ در قسمت شمال غربی مسکو در جوار ورزشگاه اختصاصی لوکوموتیو قرار داشت که در آن یک مینی استادیوم با چمن فوق العاده، زمین چمن مصنوعی، سالن سرپوشیده با بهره بردن از بهترین دستگاه های GYM ، استخر و سونا همین طور سالن های کنفرانس و آنالیز با بهترین تکنولوژی های ویدئویی قیمت آن را سرسام آور کرده بود.

در شرایطی که از ابتدا اعلام شده بود هزینه های اجاره این کمپ از سوی درآمدهای تیم ملی در فیفا پرداخت می شود سران فدراسیون اصلا تصور نمی کردند فاکتور صادر شده برای هزینه های اجاره کمپ به رقمی در حدود 2.5 میلیون دلار برسد اما فاکتور ارسالی باشگاه لوکوموتیو برای فدراسیون فوتبال همین طور فیفا نشان از این رقم دارد که باید از منابع مالی ایران در فدراسیون جهانی کسر و به حساب باشگاه روسی به عنوان مالک کمپ واریز شود.

اما فاکتوری که به دست فدراسیون رسیده با نکات جالبی همراه است از جمله هزینه های که طرف روسی برای آن ارقام عجیبی در نظر گرفته است. برگزاری هر نشست مطبوعاتی برای مربی و کاپیتان ایران 100 هزار دلار، حضور در شش رستوران معرفی شده برای صرف غذا برای هر وعده بیش از 150 هزار دلار، تجهیز سالن های کناری کمپ برای امور رسانه ای و ... با همین مبالغ و برخی نکات دیگر که در این فاکتور هزینه های مجزا داشته حسابی فدراسیون فوتبال ایران را متعجب کرده است چون باید برای کمپی که تصور می کرد نهایتا یک میلیون دلار هزینه داشته باشد حالا باید 2.5 میلیون دلار بپردازد.

شنیده می شود وقتی این فاکتور به دست فدراسیون رسید و موضوع با کارلوس کی روش در میان گذاشته شد مربی پرتغالی هم با تعجب از ارقام درج شده در این فاکتور مدعی شد که تصور او نیز رقمی بسیار پایین تر از درخواست طرف روسی بوده است. از همین رو کمیته حقوقی فدراسیون در مکاتبات با فیفا همین طور باشگاه لوکوموتیو مسکو در تلاش برای تعدیل این مبلغ است تا در این روزهای بحرانی از نظر مالی این پرونده سنگین را با رقمی معقولانه تر بایگانی کند.

در جام جهانی 2018 روسیه چند کشور گران ترین کمپ های روسیه را به خود اختصاص دادند که از جمله آنها می توان به تیم ملی برزیل در حاشیه سوچی به ارزش 3.5 میلیون دلار، اسپانیا در کراسنودار با هزینه 3 میلیون دلاری، آلمان در حومه مسکو با هزینه 2.8 میلیون دلاری و ... اشاره کرد که حالا با این فاکتور ایران هم در جمع تیم های بالانشین این کمپ های گران قیمت قرار خواهد گرفت.

دردسر 2.5 میلیون دلاری کی‌روش روی دست فدراسیون از روسیه!

دردسر 2.5 میلیون دلاری کی‌روش روی دست فدراسیون از روسیه!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز