خبرگزاری کار ایران

نادری در سوال از وزیر علوم:

دانشگاه‌های کشور رتبه زیر ۳۰۰ ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۴۶۳

نماینده مردم پاوه در صحن علنی مجلس گفت: تاسیس این دانشگاه حاصل هوشمندی رهبری و در جهت تقریب بین مذاهب بوده، لذا ایجاد شعبه‌ای از آن در مناطق اهل سنت ضروری است. مدیریت جدید این دانشگاه با اقدامات جهادی اقدام به جذب ۴۱ هزار دانشجو کرد و وزارت علوم باید تمام قد پشت این دانشگاه بایستد. دانشگاه‌های کشور رتبه زیر ۳۰۰ ندارند، تنها یک دانشگاه ایران در رتبه جهانی زیر ۵۰۰ قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، شهاب نادری در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی  در جریان سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره این که چرا دانشگاه‌های ایران رتبه جهانی ندارند؟ گفت‌: اخیراً شاهد سردرگمی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد بودیم. چرا وزارت علوم وظیفه نظارتی خود را در این باره انجام نمی‌دهد. تخلفات دانشگاه آزاد در این زمینه محرز بوده است و حق شکایت برای دانشجویان هم در دستگاه قضائی محفوظ است. وزارت علوم نقش خود را در دیپلماسی علمی در کشورهای همسایه به خوبی ایفا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: حضور بخش‌های علمی کشور، سرمایه‌های دانشگاهی و ایجاد پایگاه‌های علمی در کشورهای منطقه اهمیت شایانی دارد، اما به نظر می‌رسد وزارت علوم خصوصاً در حوزه بین‌الملل فاقد برنامه و فعالیت منتج به نتیجه‌ در کشورهای همسایه است و فضا در اختیار کشورهای رقیب و غربی قرار دارد. چرا برای به ثمر نشستن دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی اقدام راهگشایی انجام نمی‌شود؟

نماینده مردم پاوه گفت: بی توجهی به دیپلماسی علمی در بلند مدت زیان‌های زیادی به همراه دارد و در مقابل حضور دانشگاه‌های ایرانی یا شعب آنها در خارج نتایج مفیدی دارد.  چرا رتبه ایران در مقالات علمی منتهی به تولید ثروت نشده است، عدم اجرای پژوهش‌های کلان کشوری، عدم توجه به آموزش فنی حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی، بی توجهی به آموزش در دانشگاه‌ها، ضعف شدید مدیریت دانشگاه‌ها، عدم حمایت از دانشجویان دکترا و عدم برخورد با موضوع پایان نامه و مدرک فروشی از نقایص این وزارتخانه است.

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: چرا نباید بعد از چهار دهه از انقلاب دانشگاه مذاهب اسلامی در مناطق اهل سنت کرمانشاه وجود داشته باشد؟، یادآور شد: تاسیس این دانشگاه حاصل هوشمندی رهبری و در جهت تقریب بین مذاهب بوده، لذا ایجاد شعبه‌ای از آن در مناطق اهل سنت ضروری است. مدیریت جدید این دانشگاه با اقدامات جهادی اقدام به جذب ۴۱ هزار دانشجو کرد و وزارت علوم باید تمام قد پشت این دانشگاه بایستد. دانشگاه‌های کشور رتبه زیر ۳۰۰ ندارند،  تنها یک دانشگاه ایران در رتبه جهانی زیر ۵۰۰ قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز