خبرگزاری کار ایران

«ژورنال دو دیمانش» گزارش داد:

ماکرون در حال ارزیابی برگزاری همه‌پرسی برای پایان دادن به اعتراض‌هاست

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۵۴۰

روزنامه «ژورنال دو دیمانش» نوشت که رئیس‌جمهوری فرانسه به طور پنهانی در صدد برگزاری رفراندوم به منظور پایان دادن به به بحران سیاسی – افتصادی است که موج معترضان موسوم به «جلیقه‌زردها» را به خیابان‌ها کشانده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه ژورنال دو دیمانش نوشت که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه به طور پنهانی در حال ارزیابی همه‌پرسی برای پایان دادن به بحران تظاهرات جلیقه‌زردهاست و در همین حال مقام‌های رسمی مقدمات برگزاری این همه‌پرسی را فراهم کرده‌اند و تنها منتظر چراغ سبز ماکرون هستند.

بر اساس این گزارش، ماکرون گزینه برگزاری این همه‌پرسی در تاریخ بیست و ششم ماه می را بررسی می‌کند. قرار است در این تاریخ، انتخابات پارلمان اروپا برگزار شود و احتمال برگزاری همه‌پرسی در فرانسه در این روز «بسیار بالا» است.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که بخش انتخابات در وزارت کشور فرانسه که مسئول برگزاری رای‌گیری است، اقدام به رزرو کردن پاکت‌ها و برگه‌های انتخاباتی کرده است و منتظر «چراغ سبز» رئیس‌جمهوری است.

این روزنامه همچنین نوشت که ماکرون مصمم به برگزاری این همه‌پرسی است ولی درباره این رفراندوم بالقوه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

موج اعتراض‌های جلیقه‌زردها از اواسط ماه نوامبر گذشته و در اعتراض به افزایش مالیات بر حامل‌های سوختی آغاز شد. این افزایش مالیات به طور موقت تعلیق شده اما تظاهرات در اعتراض به وضعیت معیشت و خشونت نیروهای پلیس همچنان ادامه دارد. روز گذشته دوازدهمین هفته این تظاهرات برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز