خبرگزاری کار ایران

شاهرخی در نشست خبری:

هیچ دعوای سیاسی در همدان قابل پذیرش نیست/ برای استاندار شدن وامدار کسی نیستم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۱۳۶

استاندار همدان تاکید کرد که هیچ دعوای سیاسی که منجر به ایجاد حاشیه شود،‌ در استان قابل پذیرش نیست.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از همدان، سید سعید شاهرخی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه امروز چهلمین سالگرد به ثمر نشستن اهداف امام خمینی(ره) را جشن می‌گیریم، اظهارکرد: انقلابی که ارمغانش استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود، در این شعار محوری، همه ارزش‌های انسانی را در خود داشت و دنبال کرد.

وی ادامه داد: با استقرار نظام‌ جمهوری و رفتن رژیم منحوس پهلوی در دنیا سبک جدیدی از اداره کشور مطرح شد. به عبارت دیگر با استقرار جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی به دنیا معرفی شد؛ حاکمیتی که با رای مردم است، اجرای قوانین آن مستلزم رعایت حدود الهی است و زیباترین جلوه‌ها را در این نظام‌ شاهد هستیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه همه شئونات اسلامی در تدوین قانون اساسی به رأی مردم گذاشته شد، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ظرفیتی که ناشی از تفکر امام است؛ تمام ارکان جمهوری اسلامی با رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم کار خود را ادامه می‌دهند.

وی عنوان کرد: مردم‌صاحب منابع کشور هستند و آن‌ها تصمیم می‌گیرند به چه شکلی از این منابع استفاده شود. این نماد مردم سالاری دینی است و تفکرات ، ایده‌ها، روش‌ها و سبک‌های مختلف توسط مردم برای اداره کشور انتخاب می‌شود. این از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار همدان ضمن اشاره به مهمترین دستاوردهای انقلاب تاکید کرد: استقلال مردم، ‌آزادی آن‌ها و جاری شدن احکام‌اسلامی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است که توفیقات بعدی که به دست آمده در سایه همین پایه‌هاست.

وی افزود: احیای ارزش‌ها، دفاع از مظلوم، استقلال کشور، اجازه رشد و نمو استعدادهای کشور از اولین روزهای شکل‌گیری انقلاب موانع متعددی رو استکبار برای ایران ایجاد کرد اما خروش، وحدت، همدلی، همراهی و هماهنگی آحاد مردم تحت  فرمان امام راحل موجب پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ شد.

شاهرخی ضمن اشاره به مانع‌تراشی‌های دشمن گفت:  طرح‌های مختلفی از جمله تشکیل لانه جاسوسی، تحریم و طرح‌های نظامی کودتا بر سر مسیر انقلاب ایجاد کردند اما غافل از اینکه عزم وحدت و همدلی بین مردم وجود دارد از این موانع عبور می‌کند و دشمنان قسم خورده ملت ایران و انقلاب ازهمین ناراحتند که چرا بزرگترین توطئه‌های آنان به ثمر نرسیده و راه به جایی نبردند.

استاندار همدان با یبان  این نکته که دشمن با ایجاد تحریم ما را با مشکلاتی روبه رو کرده است، تصریح کرد: از نظر زیرساخت و داشته‌ها جز برترین‌های دنیا هستیم که  در اقتصاد رتبه ۱۸ جهان را داریم.

شاهرخی ضمن اشاره به برتری در تعدادی از علوم افزود: ما از نظر علمی جز کشورهای برتر در علوم نو در جهان هستیم. در دنیا ۸ کشور به تکنولوژی انرژی هسته‎ای دست یافته‌اند که ایران جز یکی از این کشورهاست. در علوم نو، درعلم  نانو و در علوم پزشکی نیز حرفی برای گفتن داریم.

شاهرخی با بیان اینکه روحیه ایثار و شهادت طلبی یکی از عناصر مهم پیروزی انقلاب بوده و هست که نسل به نسل منتقل شده، خاطرنشان کرد:  آینده نظام و کشور کاملا روشن است و امروز استکبار با ایجاد تحریم به دنبال ناامید کردن مردم است.

استاندار همدان با بیان اینکه برای استاندار شدن در همدان وامدار کسی جز انقلاب نیستم، گفت: نمایندگان مردم همدان انسانهای شاخصی هستند که مجدانه تلاش می کنند و با ما همراه هستند. وحدت یعنی اینکه منافع گروهی و شخصی را کنار بگذاریم و اصل، مردم باشند.

وی تاکید کرد: شعار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هوشمندانه انتخاب شده است؛ افتخار به گذشته و امید به آینده.  از همین نظر مردم ولی نعمت ما هستند و فلسفه وجود حاکمیت و مسئولین پشت میزهای خود برای خدمت به این مردم است. این وظیفه ما است که در عهدی که با مردم بستیم پایدار و پایبند باشیم.

شاهرخی با تاکید بر این نکته که  امروز روز همدلی و وحدت است نه اختلاف، بیان کرد:  در استان همدان این وفاق مثال‌زدنی است و در کشور بیشتر از گذشته می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به این نکته که امروز هیچ کاری مهمتر و واجب‌تر از توجه به معیشت و اشتغال مردم نیست، اظهار کرد: هیچ دعوای سیاسی که در استان حاشیه ایجاد کند قابل پذیرش نیست. ما عزم‌خود را جزم کرده‌ایم تا آنچه را که در اختیار داریم‌ به کار گرفته و تولید را بالا برده و شغل ایجاد کنیم و وضعیت معیشت مردم بهبود یابد. فراموش نشود حفظ مشاغل موجود، ایجاد مشاغل جدید و احیا واحدهای تعطیل شده از برنامه‎‌های ماست.

شاهرخی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری امسال بیان کرد: در ۹۷ سال، ۳ هزار و  180 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه دولتی و بخش خصوصی صورت گرفته که کافی نیست و امیدواریم تا سال 1400 این رقم را افزایش دهیم.

استاندار همدان با بیان اینکه انشعاب برق در استان قبل انقلاب 86 هزار و سیصد بود که امروز به 736 هزار و 600 انشعاب برق داریم، افزود:  به برکت نظام جمهوری اسلامی و اراده بزرگ‌ فرزندان این ملت در استان همدان 677 هزار انشعاب گاز واگذار شده و در ابتدای انقلاب درحوزه آب فقط یک تصفیه‌خانه داشتیم و  الان 12 تصفیه‌خانه داریم و بیش از  ۵۰۰ هزار انشعاب در این سال‌ها واگذار شده است و از این تصفیه‌خانه‌ها استفاده می‌کنند.

شاهرخی ضمن اشاره به این نکته که از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که تا حدود زیادی توانست آرزوی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت را محقق کند، تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان انقلابی صورت گرفته است.

شاهرخی یکی از محورهای توسعه استان را رسانه‌ها دانست و درباره پروژه‌های دهه فجر آماری را ارائه داد و گفت: مجموع پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی استان همدان در دهه فجر بدون حساب دهیاری‌ها 797 پروژه با اعتباری بالغ بر 1461 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 3726 نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز