خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه تهران:

اگر قیام امام نبود نظام شاهنشاهی از نظام آلوده آل سعود هم بدتر بود

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۵۹

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: امروز دشمنان این ملت که رژیم صهیونیستی غاصب و دولت امریکای ذلیل و جنایتکار است و پول و ثروت مردم بیچاره عربستان به دست یک حاکم زبون و ذلیل و آلوده است و وضع را چنین دارند پیش می برند و همین سه نقطه و سه ضلع این مثلث در چاه شومی که ایجاد کردند دست و پا می کنند و امید است که خدا ذلتشان را بیش از پیش کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌‌‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه تهران گفت: سالروز ورود امام بزرگوارمان را به ملت بزرگ ایران و همه انسان‌‌های حق‌‌طلب و حق‌‌جو تبریک عرض می‌‌کنم. امام با توکل و رابطه خاصی که با خدا داشت، آن قیام را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با همان شجاعت، شهامت و مجاهدت در راه حق به دنبال امام و جریان انقلاب رفت و به اینجا رسید، اظهار داشت: اگر قیام امام و جمهوری اسلامی نبودند نظام شاهنشاهی در دنیا به مراتب بدتر و کثیف‌تر از حکومت آل سعود بود. از نظر حقارت و از نظر عقب‌‌افتادگی و کوچکی در برابر امریکا و صهیونیست‌ها از آن نظام آلوده سعودی هم بدتر بود.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری ادامه داد: این لطف خدا و عنایت امام زمان (عج) به این ملت بود و امام چنین قیام کرد. با آن ملت شجاع، شهادت‌‌خواه و با توکل و با آن همه ایثار و فداکاری مادران و پدران و فرزندان به اینجا رسید.

امامی کاشانی با بیان اینکه امام (ره) قیام کرد و وقتی هم که آمد این همه استقبال بود، تصریح کرد: این به آن خاطر بود که او نایب امام زمان (عج) بود. بر این اساس هم خیلی احترام می‌‌کردند و آن ایمان ملت بود که امام توانست اینچنین حرکت ایجاد کند و این حرکت بر اساس همان بود و حرکتی مثل حرکاتی که در دنیا می‌‌شود، نبود. 

وی افزود: این انقلابی است که زمینه‌‌ای برای حضور امام زمان (عج) بود. واقعیت این است که گرمی جبری از مطبخ نبود. جبرئیل آنچنان گرم بود و حرارت و گرمی به پیغمبر (ص) داده بود و از خدا وحی آورده بود که او از دیدار خلاق وجود از طرف خدا بود و این بود که موجب شد وحی شد و حرکت اسلام به وجود آمد.

خطیب نماز جمعه این هفه تهران اضافه کرد: قوت ابدال هم همینطور هستند. ابدال یعنی انسان‌‌هایی که از شخصیت بی‌‌نظیر برخوردارند که می‌‌گویند این قوت ابدال حق یعنی همان امام خمینی‌‌ است. این یک واقعیتی است و این ارتباط است که اینچنین ایجاد شد. انسجام و وحدت کلمه‌‌ای که به دور امام بود، با همه روش‌‌ها و مشرب‌‌ها بر همین اساس بود و با خدا ارتباط داشت چون نایب امام عصر (عج) بود و بر این اساس مردم مومن و منسجم شد و این حرکت وقتی به همین صورت ادامه یابد، می‌‌تواند دشمن را به زانو در آورد.

امامی کاشانی با بیان اینکه هم‌اکنون امریکا با تمام جنایاتی که می‌‌‌کند، زبون شده و شکست خورده است، خاطرنشان کرد: این عظمتی است که رهبری و ولایت ایجاد کرده است. این یعنی ولایت فقیه و نایب حجت خدا است که رهبری می‌‌کند و انسجام و وحدت کلمه لازم است. 

وی با اظهار امیدواری مبنی بر حضور مردم در راهپیمایی  ۲۲ بهمن ابراز داشت: همه در خیابان‌‌ها و دشمن را بیش از گذشته مایوس خواهند کرد. امروز دشمنان این ملت رژیم صهیونیستی غاصب و دولت امریکای ذلیل و جنایتکار است. پول و ثروت مردم بیچاره عربستان به دست یک حاکم زبون و ذلیل و آلوده است و وضع را چنین دارند، پیش می‌‌برند. همین سه نقطه و سه ضلع این مثلث در چاه شومی که ایجاد کردند، دست و پا می‌زنند و امید است که خدا ذلتشان را بیش از پیش کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز