خبرگزاری کار ایران

ژنرال دانمارکی رئیس جدید تیم نظارت سازمان ملل در یمن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۵۰۱

دبیر کل سازمان ملل از تصمیم خود برای تعیین ژنرال دانمارکی به عنوان جایگزین رئیس تیم ناظر بین‌المللی بر توافق آتش‌بس الحدیده خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اواخر روز گذشته- دوشنبه- به اطلاع شورای امنیت رساند که تصمیم دارد «مایکل انگر لولسگارد» ژنرال دانمارکی را جایگزین «پاتریک کامرت» ژنرال هلندی و رئیس تیم ناظر بین‌المللی بر توافق آتش‌بس الحدیده کند. 

برخی منابع دیپلماتیک سازمان ملل نیز در جمع تعداد محدودی از خبرنگاران حاضر در این سازمان، این موضوع را تایید کردند.

 این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، اظهار داشتند که در پیام دبیر کل، تاریخ آغاز مأموریت لولسگارد مشخص نشده است. 

در این پیام همچنین دلایل ترک پست کامرت که فقط از اواخر ماه گذشته در راستای اجرائی شدن توافق صلح سوئد مأموریت خود را آغاز کرده بود، بیان نشده است. 

یک خودروی زرهی در کاروان کامرت در روز ۱۷ ماه جاری میلادی پس از پایان نشست با نمایندگان دولت مستعفی مورد اصابت تیراندازی قرار گرفت.

در این حادثه به کسی آسیب نرسید و «استفان دوگاریک» سخنگوی رسمی دبیر کل اعلام کرد که سازمان ملل منبع این تیراندازی را کشف نکرده است. 

مایکل لولسگارد، ژنرال دانمارکی پیش از این بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ رئیس تیم بین‌المللی در مالی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز