خبرگزاری کار ایران

اجرای آثار فرهاد فخرالدینی در جشنواره موسیقی فجر

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۵۳

ارکستر سازهای ملی ایرانی در جشنواره موسیقی فجر با انتخاب قطعاتی از آهنگسازان ازجمله فرهاد فخرالدینی در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علی اکبر قربانی (رهبر ارکستر سازهای ملی ایران) درباره اجرای گروه خود در این دوره جشنواره گفت: اعضای گروه به همراه خواننده، نوازنده، سولیست و من ۱۷ نفر هستیم که همه نوازنده‌ها از سازهای ملی ایرانی استفاده می‌کنند.

وی افزود: در واقع تمام قطعات با تار و تنبک، عود، قیچک، سنتور و سازهای ضربی اجرا می‌شود.

قربانی گفت: طبق روال همه ارکسترهای ملی یک پیانو هم کنار باقی سازها خواهیم داشت. چراکه کارهایی که اجرا می‌کنیم همه تنظیم شده است به همین دلیل نیاز داریم تا یک ساز‌ هارمونیک هم داشته باشیم.

وی ادامه داد: اجرای ارکستر سازهای ملی ایران ۲۵ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت خواهد بود. در این اجرا چند اثر از استاد فخرالدینی انتخاب شده و چند قطعه هم از آثار خود بنده است.

قربانی افزود: قطعاتی هم از آثار گذشتگان است که در سی و چهارمین جشنواره موسیقی آن‌ها را اجرا می‌کنیم.

خالق «سوئیت سمفونیک معراج» با تاکید بر اینکه پایه اصلی اجرای ارکستر سازهای ملی ایرانی، از قطعات آهنگسازان ایرانی است، گفت: خواننده گروه وحید تاج است. البته برخی قطعات هم بدون کلام است که تنها با ارکستر اجرا می‌شود. همچنین چند قطعه با آقای امین غفاری که سولیست ویولون هستند کار کردیم که به صورت ویولون و ارکستر اجرا می‌شود. سولیست ویولون ما هم قطعات ایرانی اجرا می‌کند اما برای چاشنی کار، چند قطعه کلاسیک نیز می‌نوازد.

قربانی همچنین درباره تم اصلی جشنواره امسال که توجه به آهنگسازان ایرانی است، گفت: موضوع امسال جشنواره برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هرچند من معتقدم ارتباط ما با آهنگسازان خارجی هم باید حفظ شود اما باید موسیقی ایرانی و آهنگسازان ایرانی در درجه اول برایمان اهمیت داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود موسیقی ارکستری گفت: توجه به آهنگسازان ایرانی می تواند باعث توجه ویژه به موسیقی ارکستری نیز شود چراکه کمبود رپرتوار در این زمینه آسیب جدی وارد کرده است.

وی همچنین افزود: چه خوب که آهنگسازان ایرانی آثار ارکستری در ژانر موسیقی ایرانی بسازند تا این کمبود هم کم کم بتواند جبران شود و موسیقی ایرانی بیش از پیش خود را نشان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز