خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران:

وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بسیار اسفبار است

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۳۰

نصراله دریابیگی گفت:امروز وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بسیار اسفبار است و صورت خود را با سیلی سرخ نگه میدارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،نصراله دریابیگی در دیدار تشکلات کارگری استان مازندران با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه  مازندران دارای  120 هزار کارگر بازنشسته  می باشد،گفت: متاسفانه در دنیای امروز که دنیای  زر و زور و تزویر می باشد، بیش از 90 درصد کارگران  حداقل بگیر هستند.

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران در ادامه با اشاره به اصلاح ماده 7 قانون کار اظهار کرد: کار دائمی قرارداد کار دائمی می خواهد و کار موقت قرار داد کار موقت.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی کارخانجات در ایران به خصوصی خوری تبدیل شده است،گفت: متاسفانه سیاست های غلط و عدم نظارت در بحث خصوصی سازی موجب تعطیل شدن بسیاری از کارخانجات در مازندران شده است.

دریابیگی ادامه داد: کارخانجاتی مثل صنایع نساجی مازندران،چیت سازی بهشهر و... که روزی هزاران کارگر در آن ارتزاق میکردند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با اشاره به اینکه کارگران در همه سطوح انقلاب پایه کار بوده اند،اظهار کرد: امروز وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بسیار اسفبار است و صورت خود را با سیلی سرخ نگه میدارند.

وی با بیان این که حدود 65 درصد از کارگران بازنشسته تامین اجتماعی در مازندران حداقل بگیر هستند،گفت: با توجه به تحریم ها و مشکلات کارگران و بازنشستگان  جامعه کارگری و بازنشستگی تقاضا داریم که در خصوص طرح همسان سازی حقوق کارگران و بازنشستگان نگاه ویژه ای اعمال گردد.

در ادامه رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران از عدم امنیت شغلی کارگران خبر داد و گفت:متاسفانه امروزقراردادهای کارگران  اکثرا قراردادهای سفید امضا، است و کارگران هیچ امنیت شغلی ندارند.

علوی نژاد با انتقاد از حقوق پائین و حداقلی کارگران،اظهار کرد: جناب آقای وزیر تورم بالا و حقوق حداقلی کارگران و بازنشستگان که آن هم در بسیاری از کارخانجات چند ماه به تاخیر افتاده کمر کارگران را شکسته است.

این نماینده کارگری با بیان این سوال از شخص وزیر که آیا شما با حداقل حقوق میتوانید امورات زندگی خود را بگذرانید،گفت: حقوق دریافتی کارگران،بازنشستگان و مستمری‌بگیران تنها کفاف هزینه‌ی یک‌هفته از زندگی‌شان را می‌دهد و این امر موجب گردیده که شرمنده‌ی خانواده‌های‌شان شوند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز