خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

معلمان و چالش‌های بیمه تکمیلی/چرا برای تعیینِ شرکت کارآمد، مناقصه برگزار نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۳۷۰

رضا مسلمی ضمن برشماریِ کاستی‌های بیمه تکمیلی، بر لزوم ایجاد یک کارگروه از معلمان و برگزاری مناقصه با شرکت‌های واجد صلاحیت، تاکید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدتهاست که معلمان نسبت به «بیه تکمیلی ناکارآمد» معترضند؛ ریشه این اعتراض به گفته‌ی رضا مسلمی (فعال صنفی معلمان) به قراردادهای غیرمشارکتی و ناکافیِ منعقد شده توسط وزارت آموزش و پرورش با بیمه‌گذارهای تکمیلی برمی‌گردد.

وی تاکید می‌کند: معلمان هیچ نقشی در عقد قرارداد با بیمه تکمیلی ندارند و وزارتخانه به‌صورت یکجانبه  به نیابت از معلمان، بر عقد قراردادهای ناکارآمد اصرار دارد.

این فعال صنفی معلمان در ادامه‌ی گفتگو، عوامل نارضایتی معلمان را فهرست‌وار برمی‌شمارد: فقدانِ قرارداد این شرکت با بسیاری از مراکز درمانی، عدم وجود مراکز درمانی دارای پوشش موجود در قراردادِ این شرکت در بسیاری از شهرها، عدم تناسب پوشش‌های درمانی این شرکت بیمه با شغل معلمی، به طوریکه این شرکت هیچ پوششی در مورد ناراحتی‌های چشم و گوش و آرتروز و آلزایمر و . . . ندارد و در نهایت، مشکل در نحوه پرداخت هزینه‌های درمانی این شرکت که عمدتا به صورت فاکتوری است.

به گفته‌ی مسلمی، پرداخت هزینه‌ها به صورت فاکتوری، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی معلمان است که در واقع ریشه اصلی نارضایتی‌ها در همین عامل نهفته است.

عضو کانون صنفی معلمان همدان در تشریح بیشتر این عامل نارضایتی می‌گوید: پرداخت هزینه‌ها به روش ارائه فاکتور دارای معایب بسیاری است؛ ممکن است همکاران فرهنگی در موقع درمان، قدرت تامین هزینه درمان را نداشته باشند؛ پرداخت هزینه فاکتورها هیچ تناسبی با استاندارد تعرفه‌های وزارت بهداشت ندارد؛ به طوریکه بسیاری از مبلغ فاکتور به همکاران پرداخت نمی‌شود؛ علاوه بر اینها، زمان پرداخت هزینه فاکتورها بسیار طولانی است و شرکت بیمه، ملاک پرداخت را از زمان دریافت فاکتور پانزده روز اعلام می‌کند؛ در صورتیکه از زمانی که همکار فرهنگی هزینه را پرداخت می‌کند تا فاکتور به دست شرکت بیمه برسد، مراحل طولانی طی می‌شود؛ و درنهایت، عدم پاسخگویی شرکت بیمه و همچنین اداره آموزش و پرورش نسبت به تاخیر پرداخت‌ها و ارجاع مکرر همکاران محترم از بیمه به آموزش و پرورش و برعکس، عامل نارضایتی‌ست.

راه‌حل، برگزاری مناقصه است

مسلمی به نارسایی دیگری اشاره می‌کند: بسیاری از خدمات مورد نیاز و پرهزینه برای معلمان در قرارداد با این شرکت بیمه وجود ندارد و یا جبران هزینه آن بسیار کم است که می‌توان به خدمات دندانپزشکی، سمعک، رفع عیوب انکساری چشم، زایمان و . . .  اشاره کرد.

اما راهکار چیست؛ به گفته‌ی مسلمی تنها راهکار، ایجاد یک کارگروه تخصصی از شرکت‌های مختلف بیمه است تا به کمک همکاران فرهنگی همه پوشش‌های مورد نیاز همکاران دیده شده و پس از بررسی‌های کافی، جهت عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه اعلام مناقصه شود.

او  یک سوال اساسی را مطرح می‌کند: چرا حاضر نیستند با شرکت‌های واجد شرایط، مناقصه برگزار کنند؟ چرا معلمان را در انتخاب شرکت‌های بیمه‌گر مشارکت نمی‌دهند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز