خبرگزاری کار ایران

بررسی عملکرد آقای گل‌های ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۹۷۴

هفدهمین دوره رقابت جام ملت‌های آسیا درحالی به روزهای پایانی خود رسیده که معزعلی مهاجم جوان قطری‌ها با به ثمر رساندن 7‌گل درصدر جدول گلزنان قرار دارد.

به گزارش ایلنا، هفدهمین دوره رقابت جام ملت‌های آسیا درحالی به روزهای پایانی خود رسیده که معزعلی مهاجم جوان قطری‌ها با به ثمر رساندن 7‌گل درصدر جدول گلزنان قرار دارد. این درحالی است که در بازی ایران و چین هم، سردار آزمون چهارمین گل خود در این مسابقات را به ثمر رساند و حالا بسیاری امیدوارند تا او در غیاب مهدی طارمی در بازی با ژاپن هم گلزنی کند تا هم ایران را به فینال برساند و هم گل‌های خودش را در جام ملت‌ها بیشتر کند.

اما کورس آقای گلی درحالی در جام ملت‌ها بین این بازیکنان وجود دارد که علی دایی در جام ملت‌های 1996 در امارات با 8 گل عنوان بهترین گلزن را کسب و بیشترین گل زده در یک دوره را نیز به نام خود ثبت کرده است. شهریار فوتبال ایران در 3 دوره حضور در جام ملت‌ها، 14‌گل به ثمر رساند که در این زمینه نیز رکورددار آسیاست. با بررسی آقای گل‌های ادوار مختلف جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که ایران در 3 دوره گذشته آقای گل نداشته و حالا باید دید سردار یا طارمی چند گل به ثمر می‌رسانند.

1956: نائوم استلماخ از رژیم اشغالگر قدس با 4 گل آقای گل شد. در این دوره تیم ملی در جام ملت‌ها حضور نداشت.

1960: چو یون اوک از کره جنوبی با 4 گل آقای گل شد. در این دوره تیم ملی به جام ملت‌ها صعود نکرد.

1964: مردخای اشپیگلر از رژیم صهیونیستی و ایندر سینگ از هندوستان با 2 گل. در این دوره هم تیم ملی کشورمان حضور نداشت.

1968: زنده‌یاد همایون بهزادی از ایران، گیورا اشپیگل و موشه رومانو از رژیم اشغالگر قدس با 4 گل آقای گل شدند. این دوره اولین دوره حضور ایران بود که مسابقات در تهران برگزار می‌شد.

1972: در این دوره از مسابقات که در تایلند برگزار شد و با قهرمانی ایران به پایان رسید، حسین کلانی از ایران و پارک ای چون از کره جنوبی با 5 گل آقای گل شدند.

1976: در این دوره که ایران برای دومین بار میزبان جام ملت‌ها بود و در نهایت هم قهرمان شد، ناصر نورایی و زنده‌یاد غلامحسین مظلومی از ایران، فتحی کمیل مرزوق از کویت با 3 گل آقای گل شدند.

1980: ایران برای چهارمین دوره پیاپی در ترکیب خود یک آقای گل داشت و بهتاش فریبا از ایران، چون سون هو از کره‌جنوبی با 7‌گل آقای گل شدند. فریبا در این دوره 4‌گلش را در بازی با بنگلادش به ثمر رساند.

1984: ناصر محمدخانی و شاهرخ بیانی از ایران، جیا ژی کوان از چین با 3 گل آقای گل این دوره از مسابقات بودند که در سنگاپور برگزار شد و ایران در آن به مقام چهارم رسید.

1988: لی تائه هو از کره جنوبی با 3 گل آقای گل شد و ایران هم در آن مسابقات به مقام سوم دست یافت.

1992: ایران در آن دوره از مسابقات که در هیروشیما برگزار شد، از مرحله گروهی بالا نرفت و فهد البیشی از عربستان با 4 گل آقای گل شد.

1996: در جام ملت‌های امارات، ایران یک آقای گل مقتدر داشت و علی دایی با 8 گل بهترین گلزن مسابقات لقب گرفت.

2000: در این دوره از مسابقات، لی دونگ گوک از کره‌جنوبی با 6 گل آقای گل شد و علی دایی هم 3 گل زد.

2004: علی کریمی با 3 گلی که در بازی با کره‌جنوبی زد، هم  5 گله شد تا در کنار علا حبیل از بحرین آقای گل مسابقات شود و هم خودش بهترین بازیکن سال 2004 آسیا لقب گرفت.

2007: در این دوره از مسابقات ایران دیگر علی دایی را در کنار خود نداشت و لی دونگ کوگ از کره‌جنوبی، نائوهیرو تاکاهارا از ژاپن، یاسر قحطانی از عربستان با 4 گل عنوان آقای گلی را به دست آوردند.

2011: در این دوره از مسابقات هم ایران گلزن بزرگی نداشت و کو جا چئول از کره جنوبی با 5 گل به عنوان آقای گلی دست یافت.

2015: در دوره قبل هم علی مبخوت مهاجم امارات با به ثمر رساندن 5 گل عنوان بهترین گلزن جام شانزدهم را به خود اختصاص داد و بهترین گلزنان ایران در این جام نیز سردار آزمون و رضا قوچان‌ن‍ژاد بودند که هر کدام دو گل را به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز