خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در امور ونزوئلا تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۸۴۸

وزیر خارجه آمریکا فرستاده ویژه­‌ای را برای مشارکت در به اصطلاح بازگرداندن دموکراسی به ونزوئلا تعیین کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده «الیوت آبرامز» دیپلمات آمریکائی را به عنوان نماینده این کشور در ونزوئلا با هدف مشارکت در بازگشت دموکراسی تعیین کرد.

آبرامز دیپلمات سابقی که در دو دوره ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «جرج بوش» فعالیت می‌کرد، گفت که بحران در ونزوئلا بسیار عمیق، پیچیده و خطرناک است.

نماینده جدید امروز- شنبه- به شورای امنیت خواهد رفت که پمپئو در آنجا قصد دارد کشورهای دیگر را به حمایت از تحول دموکراسی در ونزوئلا فرا خواند.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد که پمپئو اعضای شورای امنیت و جامعه جهانی را به حمایت از صلح و امنیت بین‌المللی و به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس موقت ونزوئلا و حمایت از دولت انتقالی برای بازگرداندن دموکراسی و قانون به این کشور فرا می­‌خواند.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته -جمعه- اعلام کرد که «خورخه اریزا» را برای شرکت در جلسه اضطراری شورای امنیت با موضوع ونزوئلا به نیویورک اعزام می­‌کند.

آمریکا پس از به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان ریاست موقت ونزوئلا توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت شد.

پمپئو تأکید کرد که ابرامز مسئول تمام تلاش­‌های ما در ارتباط با بازگرداندن دموکراسی به ونزوئلا به عنوان یک چالش جهانی خواهد بود.

از جمله اقدام‌های هدفمند آمریکا در حمایت از دشمنان مادورو بیانیه وزارت خزانه‌داری این کشور مبنی بر به کارگیری ابزارهای اقتصادی و دیپلماتیک برای تضمین این موضوع است که معاملات تجاری با دولت ونزوئلا مشروط به اعتراف به ریاست گواید باشد.

اما سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا نحوه ضمانت اجرائی این اقدام را تشریح نکرد.

مادورو از قطع روابط دیپلماتیک کاراکاس- واشنگتن خبر داد اما آمریکا اعلام کرد که به تصمیم مادورو پایبند نخواهد بود و دیپلمات­‌های این کشور در کاراکاس باقی خواهند ماند اما از دیپلمات‌هایی که حضورشان غیر ضروری است، خواست که این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز