خبرگزاری کار ایران

اشرفی خبر داد:

ارائه بودجه ۹۸ شهرداری تا ۱۰ روز آینده

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۶۲

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تقریباً تمام احکام برنامه سوم که مدنظر شهرداری بود از سوی اعضای شورای شهر تصویب شد، از ارایه لایحه بودجه ۹۸ به شورا تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سکینه اشرفی با اشاره به دغدغه اعضای شورای شهر تهران درباره اجرایی بودن احکام برنامه سوم توسعه، گفت: براساس تاکید اعضای شورای شهر مبنی بر عملیاتی بودن احکام برنامه سوم، در نهایت به بندها و تبصره‌های احکامی که ارایه دادیم، چندین مورد اضافه شد.

وی این دغدغه اعضای شورای شهر را ناشی از اجرایی نشدن برنامه‌های اول و دوم توسعه شهرداری تهران دانست و اظهار داشت: تقریباً تمام احکام و کلید واژه‌هایی که مدنظر شهرداری بود، تصویب شد. البته در حوزه‌های مختلف به دلیل تغییر و تحولاتی که ایجاد شد، ۷۸ حکم در لایحه تقریباً به ۱۰۰ حکم در مصوبه نهایی برنامه سوم توسعه شهر تهران رسید.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران درباره روند تدوین بودجه ۹۸ شهرداری تهران بر لزوم تطبیق بودجه با برنامه سوم تاکید و تصریح کرد: در تمام ۱۰ روزی که برنامه سوم در شورای شهر بررسی شد، همکاران من در حوزه بودجه، احکام برنامه را رصد می‌کردند و به موازاتی که احکام تصویب می‌شد، تغییرات لازم در بودجه را هم اعمال می‌کردند.

اشرفی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها خاطرنشان کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که حتی بودجه ۹۸ کل کشور هم متاثر از آن است. بودجه شهرداری هم از این قائده مستثنی نیست.

به گفته وی، شورای شهر، شهرداری را موظف کرده که بودجه را بر اساس درآمدهای پایدار تدوین کند. از طرف دیگر حتماً تغییراتی را مدنظر قرار دادیم که یکی از آن ها تغییر بر اساس برنامه سوم توسعه تهران است. دیگری، افزایش درآمدهای پایدار است و اینکه شرایط بحرانی کشور چقدر می‌تواند بر بودجه شهرداری اثر بگذارد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: اما مهمترین اقدامی که از آبان ماه که تدوین بودجه آغاز شد، صورت گرفته بحث کاهش هزینه‌ها بوده است. درواقع همه به نوعی این دغدغه را داشتند که شهر تهران گران اداره می شد، بنابراین تمرکز ما بر بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و پیاده سازی آن حداقل در ماه های نخست سال ۹۸ است.  

اشرفی بودجه‌ریزی عملیاتی را منتج به کاهش هزینه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با توجه به قوانین، سالانه ملزم به افزایش حقوق و دستمزد کارکنانش است، اما بحث ما این است که هزینه‌های مختلف مثلاً در سازمان‌ها و شرکت‌ها باید روند کاهشی داشته باشد. همه شهروندان تهرانی انتظار دارند حتی یک ریال عوارضی که پرداخت می‌کنند در جای خود و در حوزه‌های زیرساختی و برای منافع همه شهروندان هزینه شود. این موضوع سعی شده در بودجه ۹۸ و استفاده از کاهش هزینه‌ها گنجانده شود.  

وی از ارایه لایحه بودجه ۹۸ به شورای شهر در ۱۰ روز آینده خبر داد و دلیل تأخیر در نهایی کردن بودجه را تطبیق احکام برنامه سوم توسعه با بندهای بودجه دانست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز