خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اقدام موثر در حوزه زنان، بودجه بیشتری را می‌طلبد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۰۱

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده آموزش و پرورش گفت:‌ امیدواریم بودجه بیشتری به این بخش اختصاص داده شود تا بتوانیم نسبت به قبل موثرتر عمل کنیم.

فرحناز مینایی‌پور (مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تغییر ساختار وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدوارم به زودی دفتر امور زنان در چارت جدید وزارت آموزش و پرورش آورده شود و جایگاه خوبی را به این حوزه اختصاص بدهند و نسبت به نسبت قبل جایگاه بهتری را کسب کند.

وی ادامه داد: دفتر امور زنان با قوت بیش از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد. آقای نعمت‌اللهی نیز به این مساله اشاره کرد که دفتر امور زنان در ساختار جدید ارتقا پیدا می‌کند و به عنوان مشاور وزیر کار خود را در این حوزه ادامه می‌دهد، از این رو جایگاه مهم‌تری به نسبت قبل خواهد داشت.

مینایی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا قرار است با این حساب روند کاری دفتر امور زنان مثل سابق باشد یا شاهد تغییر و تحولات در آن خواهیم بود؟ گفت: امیدواریم بودجه بیشتری به این بخش اختصاص داده شود تا بتوانیم نسبت به قبل موثرتر عمل کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده آموزش و پرورش اضافه کرد: دفتر امور زنان اساسا باید در حوزه سیاستگذاری وارد شود یعنی اینکه سعی کند، عدالت جنسیتی و برنامه‌ریزی مبتنی بر جنس را در همه حوزه‌ها داشته باشد. به عنوان مثال باید بخش تربیت بدنی، پرورشی، آموزشی و... حوزه دختران و زنان آموزش و پرورش به خوبی وظایفشان را انجام دهند. ضمن اینکه وضعیت دختران بازمانده از تحصیل باید رصد و گزارش مربوط به آنان ارائه شود.

وی تاکید کرد: دفتر امور زنان نباید در اجرا وارد شود و باید قسمت‌های مختلف را رصد کند تا بخش‌های مختلف زنان و دختران وظایفشان را به خوبی انجام دهند، البته این نظارت پیش‌تر هم بوده، ولی امیدواریم در آینده کمی شدت این کار بیشتر شود. حتی مشاوران امور زنان در استان‌ها هم اصلا در اجرا وارد نمی‌شوند و تنها در رصد کردن فعالیت‌ها کار خواهند شد.

او افزود: به عنوان مثال در حوزه تربیت بدنی ما درخواست کردیم که زنان فرهنگی در ساعت کار اداری سه ساعت در هفته را به ورزش اختصاص دهند که این برنامه نیز مورد تایید وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت. قرار بود که دفتر امور زنان جمع شود، اما تلاش کردیم و احیایی بهتر از قبل برای این بخش به وجود آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز