خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری همایش کارآفرینی مطرح شد:

تصویب ۱۱ هزار قانون در ۱۱۰ سال/ دستفروشان امروز همان مغازه‌داران دیروز هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۲۷۲

خسرویان گفت:ما در این مدت ۱۱ هزار قانون تصویب کرده‌ایم درحالیکه فرانسه که مهد قانون است در ۲۵۰ سال گذشته تنها ۲۷۰۰ قانون تصویب کرده است متاسفانه قانونگذاری در کشور ما به گونه ای بوده است که از فضای کارآفرینی حمایت نمی کند و به آن ضربه می زند.صندوق های حمایتی نیز به چشم بازرگان به این افراد نگاه می کنند و به راحتی به آنها وام نمی دهند.همین نگاه ها بود که سبب شد در یکی از سالها کارآفرین برتر ابر بدهکار بانکی از آب دربیاید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست خبری همایش توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد در شرایط تحریم که صبح امروز با حضور غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی و عرفان خسرویان، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌‌‌های تهران و مصطفی نمکی، دبیر این همایش برگزار شد، خسرویان با اشاره به اهمیت کارآفرینی و خلاقیت در شرایط فعلی کشور که با تحریم روبه‌رو است، گفت: ۱۱۰ سال است که صنعتی شدن کشور می‌‌‌گذرد اما هنوز نتوانستیم از مزایا و امتیازات آن بهره ببریم و هنوز به خارج وابستگی داریم.

وی ادامه داد: ما در این مدت ۱۱ هزار قانون تصویب کرده‌ایم در حالی که فرانسه که مهد قانون است، در ۲۵۰ سال گذشته تنها ۲۷۰۰ قانون تصویب کرده است. متاسفانه قانونگذاری در کشور ما به گونه‌‌‌ای بوده که از فضای کارآفرینی حمایت نمی‌‌کند و به آن ضربه می‌‌‌زند. صندوق‌‌های حمایتی نیز به چشم بازرگان به این افراد نگاه می‌‌کنند و به راحتی به آنها وام نمی‌‌دهند. همین نگاه‌‌ها بود که سبب شد در یکی از سال‌ها کارآفرین برتر ابر بدهکار بانکی از آب دربیاید.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌‌‌های تهران افزود: کشور به نفت پایگی و خام‌فروشی عادت کرده است و تا وقتی که دانشگاه شریف، تهران، امیرکبیر و دیگر دانشگاه‌ها از این پول تغذیه می‌‌کنند، کارآفرین به جامعه تحویل نمی‌‌دهند بلکه فقط یک سری دروس به صورت آکادمیک به داشنجویان آموزش داده می‌‌شود. 

خسرویان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به سبب تحریم بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده‌‌اند، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که امروز دستفروشی می‌‌‌‌کنند، مغازه‌‌‌دارهایی بود که به دلیل مشکلات اقتصادی نتواستند از پس هزینه‌‌های واحد کسب خود بربیایند و برای همین به سمت کسبی رفته‌‌اند که هزینه اجاره و مالیات و آب و برق نداشته باشد. 

در ادامه این نشست، مصطفی نمکی با اشاره به حضور وزیر صمت و اقتصاد در این همایش تصریح کرد: این همایش با محوریت تولید ملی، توسعه اشتغال و الگو‌های موفق کارآفرینی، با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از نخبگان کارآفرین و مدیران این حوزه با مشارکت سازمان بسیج اساتید دوم اسفند ماه در مرکز همایش‌‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تحریم‌های امریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: توسعه کارآفرینی در شرایط کنونی کشور با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا، اکسیر نجات بخش اقتصاد ایران است و به همین دلیل، شعار این همایش را توسعه کارآفرینی، اکسیر اقتصاد ایران انتخاب کرده‌‌ایم.

دبیر این همایش اضافه کرد: در این همایش از جمله به مفاهیم جدیدی از کارآفرینی خصوصا به کارآفرینی مبتنی بر فناوری‌های جدید توجه بیشتری خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا بیش از پیش، توجه برنامه‌‌‌ریزان و سیاستگزاران و مسئولان اجرایی را به مقوله کارآفرینی به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور جلب کنیم چراکه معتقدیم کارآفرینی هنری است که می‌تواند سایر زمینه‌های اقتصادی را در جهت مثبت به کار گیرد و به همین دلیل، می‌تواند موتور محرکه اقتصاد هر کشوری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز