خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان :

طرح تحول نظام سلامت در کشور بازنگری می شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۷۷۵

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اجرای طرح تحول سلامت در کشور با نگرش جدید ادامه دارد و دولت درصدد ارتقای سلامت مردم با ادامه این طرح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، امروز یکشنبه (30دی) در نشت خبری  با بیان اینکه در سالهای اخیر بخشی از مراکز جامع شهری و روستایی در سطح استان مستقر شده است ، گفت: نیازمند توجه کافی در حوزه کنترل بیماریهای غیر واگیردار هستیم.

وی در ادامه  با اشاره به علل بیماری‌های غیر واگیر نظیر حوادث ؛ سرطان و دیابت گفت: حدود 72 درصد عوامل مرگ و میر همین موارد هستند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ایران یکی از کشورهای الگو برای جلوگیری از بیماریهای غیر واگیردار در جهان است، تصریح کرد: مشارکت مردمی دراین زمینه حائز اهمیت است.

قزلباش، ارتقای سطح سواد سلامت را در جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: دستاورد اصلی حوزه سلامت افزایش امید به زندگی بعنوان یکی از مهمترین شاخص ها در دنیا است که این میزان درکشور 76 سال و در استان زنجان 80سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه سلامت در رقابت هستم، افزود: طرح تحول سلامت برای مردم کاملا قابل احساس است.

قزلباش به اشاره به وجود زیر ساختهای حوزه سلامت و درمان وبهداشت در کشور و توجه به حوزه آموزشی در بخش دانشگاهی با طرح تحول آموزش پزشکی در سال اخیر، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان جشنواره عکس سلامت روان را با حضور 3 هزار عکاس و 18 هزار عکس اجرا می کند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی  و درمانی استان زنجان اجرای طرح تحول سلامت در کشور با نگرش جدید ادامه دارد و  دولت درصدد ارتقای سلامت مردم با ادامه این طرح است.

وی، سازماندهای مردم نهاد و راهکارهای وزارت بهداشت را در حوزه سلامت جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: درصد راه اندازی 200کانون محلی در استان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز