خبرگزاری کار ایران

سایت بازفید: ترامپ به وکیلش دستور داد دروغ بگوید/ دفتر مولر تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۱۴۵

دفتر بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، گزارش ارائه شده مبنی بر اتهام رئیس جمهوری این کشور به دستور به وکیل شخصی خود برای دروغ‌پردازی در کنگره را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ دفتر «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در سال ۲۰۱۶، گزارشی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور را به دستور به وکیل خود برای دروغ پردازی در کنگره متهم می‌کند،‌ تکذیب کرد.

سایت خبری «بازفید» روز پنج شنبه گذشته اعلام کرده بود که ترامپ آن زمان به «مایکل کوهن» دستور داده بود درباره گفت‌و‌گوها در زمینه ساخت برج ترامپ در مسکو دروغ‌پردازی کند.

این سایت خبری به نقل از دو مقام اجرای قانون فدرال مرتبط با تحقیق در این موضوع گفت که طرح سفر کوهن به روسیه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و بررسی طرح ساخت برج با او در دوره مبارزات انتخاباتی خود را تایید کرده است.

اما سخنگوی دفتر مولر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که توصیف بازفید از بیانیه‌های ویژه دفتر بازرس و توصیف اسناد و مدارک این دفتر درباه شهادت مایکل کوهن در کنگره غیر دقیق است. 

«بن اسمیت» سردبیر بازفید در پاسخ به دفتر بازرس ویژه در توئیتر نوشت که ما بر گزارش خود تأکید کرده و از منابعی که ما را در جریان این موضوع قرار داده‌اند، حمایت می‌کنیم و از بازرس ویژه می‌خواهیم که در این زمینه توضیح دهد». 

بازفید نوشته بود: «دفتر بازرس ویژه از طریق صحبت با بسیاری از شاهدان گروه ترامپ و پیام‌های مشترک داخلی و اسناد دیگر از دستورهای او به کوهن مطلع شده است».

«رودی جولیانی» وکیل ترامپ نوشت: «از اقدام دفتر مولر برای تصحیح داستان پردازی‌های دروغ سایت بازفید تشکر می‌کنم... از این سایت خبری می‌خواهم که این را آویزه گوش قرار دهد که تمایل هیستریک آنها برای نابودی رئیس خود دست نیافتنی است».  

وی افزود: «آنها این موضوع را بدون هیچ نوع تحلیل نقدی در طول روز پیگیری کردند». 

دموکرات‌ها با استفاده از این موضوع اعلام کردند که حتما در زمینه این گمانه‌ها و ادعاها تحقیق خواهند کرد که در صورت اثبات، نشان می‌دهد ترامپ در پست خود جنایت کرده است». 

ترامپ در توئیت‌های فراوانی به شدت از سایت بازفید انتقاد کرده و نوشت: «این روز برای مطبوعات بسیار غم‌انگیز اما برای ما بزرگ بود».

وی سپس عبارت مشهور خود را نوشت که «اخبار دروغ به حقیقت دشمن ملت هستند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز