خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف خبر داد؛

ایجاد منطقه امن، در دستور کار نشست پوتین و اردوغان/ اولویت ما حفظ وحدت سوریه است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۸۰

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو طرح آنکارا را در زمینه ایجاد مناطق امن در شمال سوریه با توجه به تحولات کلی این کشور ارزیابی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس سالانه خود درباره دستاوردهای دیپلماتیک مسکو در سال ۲۰۱۸ در پاسخ به پرسشی در مورد موضوع منطقه امن گفت که این موضوع در نشست احتمالی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در ماه جاری بررسی خواهد شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت که اولویت مسکو در پرونده سوریه حفظ وحدت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور است و ترکیه و آمریکا نیز پیشتر با این هدف موافقت کرده‌اند.

 این اظهارات لاوروف یک روز پس از اعلام موضع اردوغان مبنی بر تفاهم آنکارا و واشنگتن برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه توسط ترکیه پس از خروج نیروهای آمریکا مطرح شده است. 

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که لاوروف در این کنفرانس تأکید کرد که روند صلح سیاسی در سوریه بسیار آهسته‌تر از انتظار ما پیش می‌رود اما پیشروی در این زمینه مشهود است. 

وی گفت که موضوع اصلی در حال حاضر منطقه ادلب است که تمام عناصر مسلح گروه تروریستی «جبهه النصره» در آنجا حضور دارند. 

لاوروف در ادامه افزود: «ما به عملی شدن توافق‌های حاصل شده بین روسیه و ترکیه در مورد ادلب پایبند هستیم. این توافق آزادی عمل را از تروریست‌هایی که همواره منطقه ادلب و مناطق عاری از سلاح را مورد هدف قرار می¬دهند، سلب کرده است». 

وی همچنین تأکید کرد که روسیه از تماس‌های جاری بین کُردها و مقام‌های سوریه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: «ما از تماس‌هایی که بین کُردها و نمایندگان مقام‌های سوریه با هدف بازگشت زندگی به این دولت یکپارچه بدون دخالت بیگانگان آغاز شده است، استقبال می‌کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز