خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری مشهد:

چرا پرستاران باید مجبور به اضافه‌کاری با ساعتی ۵ تا ۱۰ هزار تومان شوند؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۱۸۱

سیدرضا مظلوم گفت: وضعیت شغلی پرستاران علیرغم گذشت 12 سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری، مساعد نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدرضا مظلوم (رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری مشهد) در ارتباط با شرایط شغلی پرستاران گفت: 12 سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری می‌گذرد اما این قانون هنوز اجرا نشده ‌است؛ از سوی دیگر هنوز شاهد اجرای ناقص قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران هستیم که بیش از 10 سال از تصویب آن می‌گذرد.

وی گفت: ضرایب پرداختی در محاسبه ساعات کاری و ساعات اضافه کار براساس قانون ارتقای بهره‌وری پرستاران به درستی اعمال نمی‌شود.

مظلوم با بیان اینکه اضافه کار پرستاران در برخی کشورها ممنوع است، افزود: در کشور ما برخی پرستاران به خاطر نیاز بیمارستان‌ها مجبور به اضافه‌کاری با ساعتی 5 تا 10 هزار تومان می‌شوند و این مساله بسیار ناراحت‌کننده است.

وی با برشمردن مشکلات متعدد پرستاران اظهار داشت: توجه به مشکلات پرستاران شاغل در اتاق عمل، هوشبری، فوریت‌های پزشکی و مشکلات دانشجویان پرستاری، بهسازی و بازسازی فرسودگی فضای فیزیکی دانشکده پرستاری و مشکلات اعتبار بخشی بیمارستان‌ها که بیشتر کار آن بر دوش پرستاران می‌باشد، از دیگر مطالبات پرستاران است که امیدواریم مسئولان به این مطالبات توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز