خبرگزاری کار ایران

کشاورزان سیساب خراسان شمالی در جهاد کشاورزی استان مطرح کردند:

هزینه لایروبی اترک را از جیب می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۷۴

به گفته دهیار روستای سیساب شهرستان بجنورد؛ حدود بیست نفر از کشاورزان روستای سیساب شهرستان بجنورد، به عدم حمایت از کسب و کارشان در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود بیست نفر از کشاورزان روستای سیساب واقع در شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی به عدم حمایت از کسب و کارشان در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی اعتراض کردند.

حسن مهوشی (دهیار روستای سیساب شهرستان بجنورد) پیرامون مشکلاتی که موجب اعتراض کشاورزان شده، اظهار داشت: هر ساله به‌خاطر جاری شدن سیل در رودخانه اترک و متعاقبا، گل و لای فراوانی که ایجاد می‌شود، کف رودخانه بالا می‌آید. این توده عظیم گل و لای، موجب بسته شدن دهانه چشمه‌های رودخانه شده و آب در دسترس کشاورزان برای زمین‌هایشان را به شدت کاهش می‌دهد.

مهوشی ادامه داد: در چنین شرایطی کشاورزان ناچار هستند که مبالغ گزافی را از جیب خودشان، برای لایروبی رودخانه توسط بیل مکانیکی هزینه کنند. درحالی‌که انجام چنین عملیاتی، وظیفه اداره آب منطقه‌ای استان است. اما آنها نه تنها این کار را انجام نمی‌دهند بلکه از کشاورزان پولی را به‌عنوان هزینه حقآبه‌شان می‌گیرند. به عبارت دیگر، از آنجا که آب رودخانه اترک جزو متعلقات دولت و انفال محسوب می‌شود، اداره آب منطقه‌ای از کشاورزان بابت برداشت از آن هزینه دریافت می‌کند.

دهیار روستای سیساب شهرستان بجنورد در پایان در خصوص دلیل جمع شدنشان در جهاد کشاورزی، گفت: ما کشاورزان از سازمان جهاد کشاورزی –به‌عنوان متولی امورات کشاورزان- انتظار داریم که از ما در مقابل مشکلاتی که با آنها در کارمان مواجه هستیم، حمایت به عمل آورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز