خبرگزاری کار ایران

سفر پمپئو به منطقه ناتمام می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۷۸

وزیر خارجه آمریکا به دلیل درگذشت یکی از بسنگان خود سفر به منطقه را نیمه‌تمام گذاشته و امروز به واشنگتن باز خواهد گشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نشنال، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، سفر  به کویت را لغو و تور خاورمیانه‌ای خود به خاورمیانه را به‌خاطر مرگ یکی از بستگانش کوتاه کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پمپئو همچنان به مسقط سفر خواهد کرد، اما سفر به کویت «در آینده» صورت خواهد گرفت.

این سخنگو گفت: «این کوتاه شدن سفر ضروری است، چراکه خانواده پمپئو ممکن است در مراسم خاک‌سپاری شرکت کنند.»

به گزارش آناتولی، مایک پمپئو همچنین در ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دیدار کرده  و با وی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه از جمله ایران، افغانستان و یمن رایزنی کرد.

پمپئو در این سفر با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی نیز دیدار و با وی درباره صلح یمن به ویژه اجرای آتش بس در الحدیده بر اساس توافقنامه استکهلم تبادل نظر کرده است.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی در نشست مایک پمپئو با پادشاه این کشور روابط تاریخی طرفین و تحولات خاورمیانه مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

سفر دوره‌ای پمپئو به چندین کشور عربی سه‌شنبه گذشته آغاز شد. او تاکنون از اردن، عراق، عربستان سعودی، مصر، بحرین، امارات و قطر بازدید کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز