خبرگزاری کار ایران

در شهرستان ورامین برگزار شد؛

اختتامیه دومین مسابقه نقاشی با عنوان آب = زندگی

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۰۰۵

اختتامیه دهمین جشنواره نخستین واژه آب ویژه مدارس آبفای جنوب شرق و اختتامیه دومین مسابقه نقاشی با عنوان "آب =زندگی" ویژه کودکان و نوجوانان در شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، اختتامیه دهمین جشنواره نخستین واژه آب ویژه مدارس آبفای جنوب‌شرق و اختتامیه دومین مسابقه نقاشی با عنوان "آب =زندگی" ویژه کودکان و نوجوانان با حضور مدیرعامل آبفای جنوب‌شرق استان تهران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های ورامین و پیشوا درکانون هدایت شهرستان ورامین برگزار شد.

در این مراسم ابتدا امیر محمدی مدیر اداره آموزش و پرورش ورامین گفت: با تلاش روابط عمومی آبفای جنوب شرقی استان تهران، اطلاعات خوبی در دسترس کودکان و نوجوانان در سطح مدارس قرار گرفت تا آنان به عنوان سفیران آب در خانه‌های خود بتوانند در رعایت الگوی مصرف آب نقش سازنده‌ای را ایفا کنند.

محمدی در ادامه با بیان اینکه کار تحقیقی بر الگوی صحیح آب می‌تواند از بحران کم آبی جلوگیری کند گفت: نقاشی‌های برگزیده هر کدام نمونه‌های خوبی است که می‌تواند پژوهش خوبی به شمار رود که در قالب تصویر عینیت پیدا کرده است و می‌توان نقاشی‌های پرمعنای کودکان و نوجوانان را تحلیل کرد و دریافت که هر کدام راه‌حلی برای جلوگیری از بحران آب ارائه کرده‌اند.

وی در پایان گفت: کشورهایی همچون ایرلند و انگلستان به دلیل داشتن منابع آبی گسترده، آن را برای فروش به کشورهای دیگر به بازار جهانی عرضه و در قبال آن نفت را خریداری می‌کنند و این موضوع نشان دهنده اهمیت کارهای پژوهشی و تحقیقی گسترده‌ای است که کارشناسان آنان بر روی آب داشته‌اند و دریافته‌اند که آب کالایی گران‌بها است که برای در اختیار داشتن آن باید به خوبی آن را مدیریت کرد تا بتوان در آینده‌ای که تمام دنیا دچار بحران و کمبود آب هستند با این کالای گران قیمت به تبادل کالا به کالا پرداخت.

در ادامه مراسم علیرضا کارگری مدیرعامل آبفای جنوب شرقی استان تهران گفت: در مدارس به جز مطالب درسی، نیاز بود که مطالب پرورشی و فرهنگی نیز تدریس شود تا کودکان و نوجوانان ما بدانند که در بحران‌های طبیعی همچون بحران کمبود آب چگونه باید زندگی کنند.

کارگری در ادامه با اشاره به تفاهم نامه‌ای که بین اداره کل آموزش و پرورش استان و آبفای جنوب شرق  استان تهران امضا شده گفت: تفاهم نامه‌ای که بین اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و آبفای جنوب شرقی استان تهران امضا شده، بر بحث رفتار صحیح با آب و تغییر رویکرد در مصرف آب در سطح تمامی مدارس تاکید شده و جز الویت‌های فرهنگی برای هر دو سازمان قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: ایرانیان مردمی هستند که دارای فرهنگی کهن و با اصالت که ریشه در سنن و آداب و رسوم چندین هزارساله دارد مردمان کشورمان قدر این نعمت‌الهی را می‌دانند و با درک شرایط اقلیمی فعلی، به خوبی در مصرف آب مدیریت کنند.

اختتامیه دومین مسابقه نقاشی با عنوان آب = زندگی

 آثار رسیده به جشنواره به تعداد4197ر اثر که در میان این آثار  943اثر متعلق به شهرستان ورامین، 1495 اثر متعلق به شهرستان پاکدشت، 123 اثر متعلق به شهرستان پیشوا ، 120 اثر متعلق به جوادآباد و 1116 اثر متعلق به شهرستان قرچک بوده است که از میان آثار رسیده 30 اثرشایسته تقدیر و تجلیل شد که دراختتامیه جشنواره از 30 نفر ازبرگزیدگان مسابقه نقاشی با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز