خبرگزاری کار ایران

تلاش بانک چین برای جایگزینی دلار با یوان در معاملات الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۹۷

شعبه بانک چین در نیویورک این امکان را در اختیار شرکت‌های چینی قرار خواهد داد که هنگام فروش در سامانه‌های تجارت الکترونیکی ایالات متحده وجوه خود را به‌جای دلار به یوان دریافت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شعبه بانک چین در نیویورک این امکان را در اختیار شرکت‌های چینی قرار خواهد داد که هنگام فروش در سامانه‌های تجارت الکترونیکی ایالات متحده وجوه خود را به‌جای دلار به یوان دریافت کنند. این خبر را خبرگزاری شینهوا امروز -یکشنبه- گزارش داد. 

مدیران این بانک که وعده کرده‌اند خدمات بیشتری را برای شرکت‌های کوچک و متوسطی ارائه دهند که میان پکن و واشنگتن تجارت می‌کنند، اعلام کردند که دریافت وجه به یوآن با استفاده از سازوکار جدید «ای‌ام‌پی» ممکن می‌شود. ای‌ای‌پی ساختار پرداختی است که این بانک در سال ۲۰۱۶ به راه انداخت. 

«شو چن» رئیس هیئت‌مدیره بانک چین در ایالات متحده، گفت که این نهاد در حال بهبود نظامی در چارچوب ساختار فعلی است که «تجارت مالی در زمینه الکترونیک را تسهیل کند.»

وی افزود که این سازوکار به قوانین مبارزه با پولشویی از طریق هوش مصنوعی و فناوری امنیتی سایبری ایالات متحده وفادار خواهد بود.

شو چن جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نداد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز