خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

نگذاریم موضوع بوی نامطبوع در تهران مثل ماجرای ریزگردها شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۸۰۷

عضو شورای شهر تهران با اشاره به معلوم نشدن منشاء بوی نامطبوع منتشرشده در تهران گفت: نگذاریم این موضوع تیز مثل ماجرای ریزگردها شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در صد و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران طی تذکری اظهار داشت: بیش از ده روز از انتشار غیرمنتظره بوی نامطبوع در وسعت شهر تهران و تشکیل کمیته پیگیری و ریشه یابی می گذرد اما متاسفانه تاکنون هیچ گزارش رسمی به منظور روشن سازی افکار عمومی از متولیان رسیدگی به موضوع ارائه نشده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: عدم وجود مدیریت واحد و یکپارچگی در کنترل شرایط موجود و پوشش اخبار موجب شد که در همان ساعات اولیه مواجهه با این پدیده نوظهور طبق روال مرسوم، گروهی پیش رو در فضای مجازی شروع به خبرسازی و گمانه زنی پی در پی کنند؛ از موضوع ترکیدگی لوله فاضلاب گرفته تا احتمال فعالیت های آتشفشانی و بالا آمدن گاز از چاه فاضلاب پلاسکو.

وی افزود: اگر خاطرمان باشد زمانی که برای نخستین بار پدیده ریزگرد را تجربه کردیم آنطور که می بایست به آن توجه نشد و گمانه زنی های غیراصولی و غیرمسئولانه موجب شد تا اصل و ریشه مشکل در زمان خود شناسایی نشود. امروز نیز شاهد آن هستیم که این مشکل در صدر چالش های محیط زیستی قرار گرفته و هر سال به وسعت آن اضافه می‌شود.

 مسجدجامعی در ادامه گفت: موضوع بوی نامطبوع گرچه با چهره بحران محیط زیستی در اخبار مطرح شده است اما در واقع به دلیل سبک اطلاع رسانی نادرست به احساس عدم امنیت شهروندان به ویژه در حوزه سلامت اجتماع دامن زده و در واکنش ذهنی مردم به عدم اعتماد به مدیران شهری خواهد انجامید؛ بنابراین در واکنش به انتشار ناگهانی بوی نامطبوع در چنین وسعتی که به نوبه خود پدیده ای نوظهور است، لازم می‌دانم تا شهرداری تهران به عنوان متولی مدیریت بحران منشأ و منبع انتشار بوی نامطبوع و گزارش اقدامات انجام شده را برای جلوگیری از تکرار آن و رفع نگرانی شهروندان تهرانی به شورای شهر ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز