خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

روابط تهران و بغداد مستحکم و راهبردی می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۶۶۶

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه دانسته و سیاستهای مداخله گرانه آمریکا را در منطقه در تضاد با ثبات و امنیت می دانیم.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با  محمد الغبان عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان و وزیر کشور سابق عراق دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با تبریک آغاز به کار پارلمان و دولت جدید عراق بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری های فیمابین در زمینه های مختلف بویژه حوزه پارلمانی تاکید کرد.

وی افزود: روابط تهران و بغداد مستحکم و راهبردی می‌ماند.

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل با اشاره به انتقال نیروهای نظامی آمریکا از سوریه به عراق اظهار داشت: ما امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه دانسته و سیاست‌های مداخله‌گرانه آمریکا را در منطقه در تضاد با ثبات و امنیت می‌دانیم.

وی افزود: مردم و رهبران عراق در مبارزه با تروریسم و حفظ استقلال و تمامیت ارضی این کشور با قدرت و حکمت عمل کردند.

محمد الغبان نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط قوی و برادرانه بین دو کشور و قدردانی از حمایت و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق گفت: دولت و پارلمان عراق همواره در مسیر توسعه و ثبات و امنیت کشور و منطقه گام برمی‌دارد.

وی افزود: از مراودات بخش‌های تخصصی پارلمانی و تبادل نظر نمایندگان در جهت بهره‌مندی از توانمندی‌های یکدیگر استقبال می‌کنیم و تمام تلاش خود را در زمینه تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه و همچنین پارلمانی در دوره جدید مجلس عراق بکار خواهیم گرفت.

در ادامه این دیدار طرفین ضمن ارائه آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، پیرامون موضوعات و مسائل مشترک در حوزه سیاسی و اهمیت همکاری‌های منطقه‌ای، تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز