خبرگزاری کار ایران

چالش‌ها و دغدغه‌های پروفسور کروات به چه شکل خواهد بود؟

بهترین پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ؛ بدون رامین و طارمی با ۱۱ ستاره

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۲۶۹

تیم پرسپولیس با پشت سر گذاشتن محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی قدم به نیم فصل دوم خواهد گذاشت تا سومین قهرمانی متوالی را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال پرسپولیس پس از پشت سر گذاشتن یک محرومیت سخت و طاقت فرسا و کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا و قرار گرفتن در جمع تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر و رکورد یک نیم فصل بدون باخت، حال با اضافه شدن نفرات جدید در کمپ اسپایر قطر تمرینات آماده سازی خود را انجام می‌دهد و برانکو ایوانکوویچ امیدوار است سومین قهرمانی پیاپی در لیگ را نصیب تیم پرطرفدار تهرانی کند.

در گزارش زیر نگاهی می‌اندازیم به پرسپولیس پس از محرومیت، با اضافه شدن بازیکنان جدید:

* هماهنگی، دغدغه شیرین پروفسور

یکی از بحث‌هایی که همواره پیرامون نفرات جدید تیم‌ها از آن صحبت می‌شود بحث هماهنگی آن‌ها با سایر نفرات است. تیم پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی سروش رفیعی، مهدی ترابی، محمد نادری، مهدی شریفی، مهدی شیری، سعید کریمی و ماریو بودیمیر را به تیم خود اضافه کرده و این هفت بازیکن کار سختی برای هماهنگی با تیم منسجم پرسپولیس خواهند داشت. از بین این نفرات سروش رفیعی سابقه بازی در پرسپولیس برانکو را دارد و از این بابت مشکلی را نخواهد داشت. همچنین مهدی شریفی هم یک نیم فصل است که در کنار تیم تمرین می‌کند و با روش کاری برانکو آشنا شده است. به غیر از این دو پنج نفر دیگر باقی می‌مانند که باید هر چه سریعتر با دیگر بازیکنان هماهنگ شده و خود را به ترکیب اصلی پرسپولیس تحمیل کنند.

* کمال یا احمد، کمال و احمد

با اضافه شدن نفرات جدید که غالبا بازیکنان هجومی هستند باید ببینیم تفکر پرسپولیس بر چه اساسی شکل خواهد گرفت. همواره شاهد این بوده‌ایم که کمال کامیابی نیا و احمدنوراللهی نفرات بی جایگزین ترکیب برانکو بوده‌اند و عضو جدایی ناپذیر ارنج پرسپولیس. با اضافه شدن سروش رفیعی و مهدی ترابی و همچنین حضور بازیکنانی نظیر امیدعالیشاه، سیامک نعمتی و بشار رسن باید ببینیم چه اتفاقی در مورد چینش بازیکنان در خط هافبک پرسپولیس رخ خواهد داد. پروفسور یا باید قید بازی هجومی را زده و با دو هافبک دفاعی بازی کند یا اینکه ستارگان خود را نیمکت نشین کند و در نیمه دوم مسابقات از آن‌ها بازی بگیرد. موردی که می‌تواند با توجه به کیفیت بازیکنان این تیم تبدیل به یک دغدغه شیرین برای برنکو و کادرفنی پرسپولیس شود.

* معمای دفاع چپ، نادری یا مصلح؟

محمد نادری از تیم کورتریک بلژیک به پرسپولیس پیوسته و برانکو حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده است. نادری توانایی بازی در دو پست مدافع چپ و مدافع وسط را دارد اما با حضور سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده نمی‌توانیم شانسی برای او برای بازی دردفاع وسط قائل باشیم. در دفاع چپ شایان مصلح حضور دارد که که در نیم فصل عملکرد بی نقصی را از خود نشان داد و پیشرفت قابل توجهی را از خود بروز داد. مصلح در دفاع چپ توانست خود را به برانکو ثابت کند و باید ببینیم نادری جوان و تازه‌وارد می‌تواند جای او را در ترکیب پرسپولیس بگیرد یا خیر.

* اعتماد به شیری یا استفاده از نعمتی؟

مهدی شیری از پیکان به پرسپولیس پیوسته و امیدوار است بتواند درخشش خوبی در این تیم داشته باشد. حسین ماهینی مدافع راست ثابت پرسپولیس که از ناحیه  رباط صلیبی آسیب دیده تا چند ماه آینده قادر به همراهی پرسپولیس نیست و مهدی شیری امیدوار است بتواند جایگزین خوبی برای او باشد. شیری یک رقیب سرسخت به نام سیامک نعمتی دارد. با توجه به تعدد نفرات در خط هافبک پرسپولیس این احتمال وجود دارد که برانکو از نعمتی به عنوان دفاع راست بهره ببرد. کما اینکه وی در برخی از بازی‌های نیم فصل اول در این پست بازی کرده و عملکرد خوبی را هم از خود بر جای گذاشته است. باید ببینیم شیری می‌تواند نعمتی را نیمکت نشین کند و برانکو را مجاب به حضور در جناح راست پرسپولیس به صورت ثابت کند یا خیر؟

* ماریو بودیمیر، ستاره بلندقامت

بازیکن  193 سانتیمتری و سابق دیناموزاگرب که به تازگی به جمع شاگردان برانکو ملحق شده از قدرت سرزنی و تمام کنندگی بالایی بهره می‌برد و می‌تواند پرسپولیس را در خط حمله با یک زوج مهارنشدنی مواجه کند. علی علیپور از سرعت و جنگندگی بالایی برخوردار است و با حضور ماریو بودیمیر به عنوان مهاجم تمام کننده می‌توانیم شاید یک زوج مکمل خوب در پرسپولیس باشیم. یکی دیگر از دلایلی که برانکو حکم به کنارگذاشتن منشا و جذب بودیمیر داد این بود که این بازیکن می‌تواند در توپ‌های بلند و ارسال از کناره‌ها می‌تواند گره از کار پرسپولیس باز کند و تاثیرگذار ظاهر شود.

* در انتظار بهترین پرسپولیسِ برانکو

تیم پرسپولیس در سال‌های که برانکو در این تیم حضور داشته همواره از بهترین تیم‌های ایران و آسیا بوده و فوتبال خوبی را به نمایش گذاشته و به افتخارات متعددی نیز دست یافته است اما هواداران این تیم به شدت منتظر آغاز لیگ برتر هستند تا تیم خود را این بار با ستارگانی در داخل زمین و روی نیمکت ببینند. هر آن‌چه که هست نیم فصل دوم لیگ آبستن حوادث متعددی خواهد بود و باید ببینم تیم پرسپولیس می‌تواند سومین قهرمانی خود را به دست بیاورد یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز