خبرگزاری کار ایران

پروفسور از مهاجم خارجی شانس نمی‌آورد

فرجام برانکو و مهاجمان خارجی؛ جدایی، جدایی و جدایی

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۵۲

مهاجمان خارجی تیم پرسپولیس که در زمان سرمربیگری برانکو در این تیم حضور داشته‌اند هر کدام به دلایلی نتوانسته‌اند آن طور که باید و شاید بدرخشند و راه خروجی باشگاه را در پیش گرفتند.

 

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، برانکو از اواسط لیگ چهاردهم هدایت تیم پرسپولیس را به عهده گرفت. در این مدت او با عملکرد درخشان خود  قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر، رسیدن به فینال آسیا و حتی شانس رسیدن به رویای سه گانه  را داشته است. اما نقطه مشکل کارنامه او مهاجمان خارجی هستند که در این مدت با برانکو ایوانکوویچ موفق نبوده اند:

ژوزه تادئو: سنگین وزنِ بی جایگاه

تادئو  برزیلی که سابقه بازی درسائوپائولوی کشورش را داشت با قراردادی "دو ساله" به پرسپولیس آمد. او کمی ناآماده و سنگین وزن به نظر می رسید. البته این خرید با نظر  حمید درخشان مربی قبلی انجام شده بود و نتوانست در برنامه های برانکو  جایی پیدا کند. او در کل فصل تنها پنج بازی به میدان رفت که توانست یک گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. در آخر مسئولان پرسپولیس گفتند که برای فصل دوم احتیاجی به او ندارند. این بازیکن به حکم فیفا،  باشگاه پرسپولیس را ملزم به پرداخت  ۳۹ هزار و ۱۴۹ دلار کرد.

جری بنگستون: گلزن، خاطره‌انگیز

این بازیکن هندوراسی در سطح ملی کارنامه خوبی برای خود ثبت کرده بود با نظر برانکو جذب پرسپولیس شد. بنگستون 19 مسابقه برای پرسپولیس به میدان رفت که تنها در 6 دیدار در ترکیب ثابت قرار داشت و 7 گل به ثمر رساند. مهم ترین گل او برای پرسپولیس،  در آخرین دقایق دربی هشتاد و یکم به طوری عجیب به تور دروازه استقلال چسبید تا برانکو در دومین دربی خود اولین شکست را تجربه نکند. در نهایت قرارداد جری بنگستون تمدید نشد و از پرسپولیس خارج شد و به عنوان بازیکن آزاد به ذوب‌آهن پیوست.

ولادیمیر پریموف: سوغات سنگین اوکراین 

برانکو اردوی آماده سازی، پیش فصل لیگ شانزدهم را در اوکراین برگزار کرد. کسی نمی دانست چگونه، از چه راهی  دو بازیکن کمتر شناخته شده اوکراینی به نام های پلییانسکی و پریموف، وارد پرسپولیس شدند. البته این دو بازیکن کارنامه خوبی داشتند و  برانکو هم بارها از کیفیت فنی آن‌ها تعریف و تمجید می کرد اما  قیمت گزاف و عملکرد  پریموف و هم‌وطنش حسابی مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت. در نهایت قرارداد این بازیکنان هم بی سروصدا لغو شد. 

گادوین منشا: غیر منطبق با شاخصه پرسپولیس

مجید جلالی سرمربی منشا در تیم پیکان در مصاحبه ای گفته بود: " به منشا گفتم شاخصه های فوتبال پرسپولیس با بازی تو منطبق نیست. اما طبیعی است که وقتی پای پیشرفت و توجه بیشتر در میان باشد همه راه دوم را انتخاب می کنند." منشا در 28 بازی برای پیکان 15 گل زد و تنها یک گل برای آقای گلی کم آورد. گادوین منشا در پرسپولیس برانکو با 43 بازی 5 گل به ثمر رساند. بعضی روزها شایعه شد که به او پاس نمی دهد اما در تمرین و رختکن رابطه خوبی با بازیکنان سرخ پوش داشت. عملکرد گادوین منشا در رقابت های آسیایی بهتر بود ولی بلافاصله بعد از بازگشایی پنجره نقل و انتقالات برانکو او را در لیست مازاد قرار داد! تا نشان بدهد از عملکرد او راضی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز