خبرگزاری کار ایران

اقبال عباسی مطرح کرد:

عقب‌ماندگی برخی مناطق کشور در اثر تبعیض‌های قانونی

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۰۴

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برخی تبعیض‌های قانونی موجب عقب‌ماندگی مناطقی از کشور شده است.

به گزارش ایلنا، اقبال عباسی عصر امروز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات ارزی شرکت‌های صادرکننده چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این تبعیض‌ها در مسائل اقتصادی مشهود است و سبب شده استان‌های کوچک از قبیل چهارمحال و بختیاری نتواند همپای سایر دیگر مناطق رشد کند.

وی ادامه داد: هزینه‌های راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی در همه مناطق کشور یکسان نیست و این موضوع سبب شده سرمایه‌گذاران، شهرهای بزرگ را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند و مناطق کمتر برخوردار از این موضوع بی نصیب باشند.

عباسی تصریح کرد: برای ایجاد تعادل و توازن اقتصادی در کشور ضمن آن‌که باید قوانین موجود اصلاح شود باید برای جذب سرمایه‌گذاران در استان‌های کوچک مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

در این نشست نمایندگان برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان، کمبود نقدینگی در پی تکانه‌های ارزی، مالیات‌های هنگفت، بروکراسی اداری، عوارض گمرکی و صادراتی، خشکسالی و پیامدهای ناشی از کم‌آبی، مشکل در تامین تهیه مواد اولیه و گرانی این مواد، نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و بی ثباتی قیمت ارز را از مهمترین مشکلات و دغدغه های خود مطرح کردند.

در این نشست همچنین راهکارهای حمایت از سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی و مقابله با دلال‌بازی و واسطه‌گری در اقتصاد از سوی کارشناسان ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز