خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران :

این صله رحم‌های علمی، فرصتی برای پیشرفت و ارتقا است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۷۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:این صله رحم‌های علمی، فرصتی برای پیشرفت و ارتقا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عسکری نیکزاد در جلسه «همفکری و انتقال تجربیات با مدیران آموزش و پرورش استان  گلستان» که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد گفت: این صله رحم های علمی و آموزشی، بهترین فرصت است تا موفقیت‌هایمان به اشتراک گذاشته شود و ارتقا پیدا کند و برگزاری چنین نشست‌هایی، فرصتی ایجاد می‌کند تا ما بتوانیم در آموزش و همچنین علم مدیریت آموزشی، همدیگر را تکمیل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خطاب به مدیران و معاونان آموزشی حاضر در جلسه گفت:  بدیهی است ما با آموزشِ تنها، نمی‌توانیم در مسیر تربیت دانش‌آموزان خود موفق و کامیاب باشیم و چاره ای نداریم مگر اینکه به سمت و سوی آموزشِ توأم با پرورش برویم و دانش‌آموز برجسته از نظر علمی اما تربیت شده بسازیم.

وی در ادامه توضیح داد: براین اساس تربیت باید در اولویت باشد و در عین حالیکه ما افتخار می‌کنیم در تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران، سه تن از شش تن، دانش‌آموزان مدارس مازندران بودند و خدا را شکر می‌کنیم که مدال طلا، نقره و دیپلم افتخار داشتیم اما در عین حال اگر قرار باشد تمام برندگان المپیادی ما در انتهای مسیر به خارج از کشور بروند، چه سودی به خودمان می‌رسد؟ این زحمتی است که ما برای بیگانگان کشیدیم و چیزی به دست نیاوردیم.

نیکزاد در ادامه افزود: «گردش مغزها» با «فرار مغزها» متفاوت است و اگر فرزندان ما به کشورهای پیشرفته بروند، چند سال ادامه تحصیل دهند، آموزش ببینند  و به دانش روز مسلح شوند و بازگردند، این را ما می‌پسندیم، اما اگر قرار باشد ما با تلاش معلمان و همکاران، دانش‌آموز را به مسیر نخبگی برسانیم اما در زمانی‌که قرار شد محصول بدهند از کشور بروند و باز نگردند، در این شرایط ما زیان کردیم.  

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: مدتی قبل در جلسه‌ای در وزارتخانه آموزش و پرورش که با حضور شورای معاونان وزارت و مدیران کل برگزار شد و دوستانی از وزارت اطلاعات گزارش میدادند و بسیار نگران بودند ازینکه دانش‌آموزی، دست و پا می‌زند تا فرصتی ایجاد شود تا بتواند از کشور خارج شود و به این شکل تمامی زحمات ما هدر می‌رود.

نیکزاد با اشاره به اینکه رفتن یک دانش‌آموز نخبه، هزینه زیادی بر روی دست مردم می‌گذارد گفت: اگر می‌خواهیم جلوی این رخدادها را بگیریم باید  بخش تربیتی را فراموش نکنیم  و برای دانش‌آموز تعهداتی ایجاد کنیم و درس های تربیتی و پرورشی به او بدهیم تا فراموش نکند کشور، غرور ملی، احترام به عرف و احترام به فرهنگ چیست اما اگر به موازات سرمایه‌گذاری بر روی آموزش،   بر روی تربیت آنان نیز سرمایه‌گذاری کنیم، دانش‌آموزان نخبه و دانشجویانی‌که با سرمایه این مردم رتبه‌های جهانی را کسب کردند، برای ترک کشور از هم سبقت نخواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش در خاتمه ضمن استقبال از حضور همکاران گلستان و برگزاری چنین جلساتی، از مدیران خواست از تجربیات همدیگر استفاده کنند و در فرایند آموزش و پرورش، کار تیمی را از خاطر نبرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز