خبرگزاری کار ایران

خریدهای برانکو؛ از ماریچ تا بودیمیر

مهاجم کروات هشتمین خرید خارجی پروفسور

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۲۹۲

برانکو ایوانکوویچ در طول زمانش در پرسپولیس خریدهای موفق و ناموفقی در کارنامه خودش ثبت کرده است.

به گزارش ایلنا،برانکو ایوانکوویچ در طول زمانش در پرسپولیس خریدهای موفق و ناموفقی در کارنامه خودش ثبت کرده است. او در چهار سال حضورش در فوتبال ایران، 8 بازیکن خارجی را به استخدام درآورده است که در میان آنها اسامی جالبی مثل دو خرید اوکراینی این تیم هم دیده می‌شود.

الکساندر لوبانوف-ازبکستان؛ 8 بازی

پرسپولیس در لیگ پانزدهم با مشکل دروازه‌بانی مواجه بود و به همین خاطر از هفته هجدهم الکساندر لوبانوف ازبکستانی را به خدمت گرفت. لوبانوف 8 بازی در لیگ برتر برای پرسپولیس انجام داد و 10 گل خورد و یک کلین شیت هم به ثبت رساند. او در حالی که انتظار می‌رفت فصل بعد را هم در پرسپولیس بماند به خاطر همگروهی تیم ملی ایران و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2018 مجوز حضور در لیگ ایران را از سوی فدراسیون ازبکستان پیدا نکرد.

لوکا ماریچ- کرواسی؛ 21 بازی

لوکا ماریچ مدافع کروات در لیگ پانزدهم و با نظر برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس پیوست. او 21 بازی را برای پرسپولیس انجام داد. ماریچ بعد از جدایی از پرسپولیس به تیم دینامو بخارست پیوست و دو سال در این تیم بازی کرد. البته او سال گذشته دچار مصدومیت شد و بازی‌های زیادی را از دست داد و امسال به تیمی در لیگ لهستان پیوست.

جری بنگستون- هندوراس؛ 21 بازی

مهاجم هندوراسی در لیگ پانزدهم برای کمک به خط حمله پرسپولیس به این تیم آمد و البته کمک بدی هم نبود. او در 21 بازی هفت گل زد و یک پاس گل هم داشت که در میان آنها گل‌های مهمی مثل گل دربی و گل سه امتیازی برابر تراکتورسازی بود.

اولکسی پولیانسکی – اوکراین؛ 4 بازی

اولکسی پولیانسکی یکی از همان دو بازیکن اوکراینی است که هنوز هم وقتی صحبت از نقل و انتقالات پرسپولیس می‌شود بحث آنها هم پیش می‌آید. مانند ماجرای گولچ و برخی دیگر از خریدهای پرسپولیس که در این سال‌ها انجام شده است. پولیانسکی در لیگ شانزدهم به همراه پریمیوف به پرسپولیس آمد و  تنها 4 بازی آن هم در کل 135 دقیقه بازی کرد و هیچ نکته مثبتی نداشت.

ولادیمیر پریموف- اوکراین؛ 11 بازی

ولادمیر پریموف- اوکراین؛ 11 بازینفر دوم اوکراینی‌های پرسپولیس در بحران کمبود بازیکن این تیم، 11 بار و در مجموع با احتساب 120 دقیقه مسابقه‌اش برابر قشقایی 280 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد. او فقط یک گل و در بازی برابر قشقایی به ثمر رساند و پرسپولیس هم آن بازی را باخت.

بوژیدار رادوشوویچ-کروواسی؛ 15 بازی

بوژیدار رادووشویچ دروازه‌بان کروات پرسپولیس در لیگ شانزدهم و به عنوان دروازه‌بان دوم به پرسپولیس پیوست و هنوز هم در این تیم حضور دارد. بوژیدار در این سه فصل 15  بار درون دروازه پرسپولیس حضور پیدا کرده و 9 گل خورده و 7 بار هم کلین‌شیت کرده است.

بشار رسن-عراق؛ 47 بازی

هافبک 22 ساله و عراقی با اصرار و علاقه ویژه برانکو به پرسپولیس آمد و پروفسور به خاطر او توانست بدون سروش و احمدزاده و مسلمان به قهرمانی در لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان برسد. بشار از زمان حضورش در پرسپولیس با وجود مصدومیت و همچنین بازی‌های ملی تیم امید و بزرگسالان عراق 47 بازی برای این تیم انجام داد و 3 پاس گل هم به نام خودش ثبت کرد هرچند نمایش او باعث شده که جدایی احتمالی او بعد از جام ملت‌های آسیا یکی از دغدغه‌های برانکو و پرسپولیس باشد. بشاررسن را می‌توان بهترین خرید خارجی برانکو در 4 سال حضورش در پرسپولیس دانست.

گادوین منشا- نیجریه؛ 62 بازی

گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای که در نیم فصل دوم به احتمال زیاد پرسپولیس را ترک خواهد کرد در لیگ هفدهم از پیکان  به عنوان یکی از بهترین گلزنان لیگ به پرسپولیس پیوست. او در این مدت و در مجموع بازی‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا 62 بازی انجام داد 14 گل زد و 5 پاس گل داد. او گل‌های حساسی به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس به ثمر رساند. دو گل به الهلال، یک گل به الاهلی و گل حیاتی‌اش به الدوحیل در آزادی از حساس‌ترین گل‌های منشا بودند. منشا در حالی به پرسپولیس آمد که بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند او به سیستم پرسپولیس نمی خورد اما برانکو در روزهای نبود طارمی او را در پرسپولیس حفظ کرد اما عاقبت در پایان نیم فصل اول و باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی نام او را در لیست مازاد گذاشت.

ماریو بودیمیر-کرواسی

آخرین خرید برانکو هم از کرواسی کشور خودش می‌آید. نام او ماریو بودیمیر است. مهاجم نوک 32 ساله و 193 سانتی‌متری تیم دیناموزاگرب که در این فصل در مجموع بازی‌های لیگ کرواسی، مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا، یورو لیگ و جام حذفی کرواسی در 18 بازی به میدان رفت و 8 گل زد و 2 پاس گل هم به ثبت رساند. او در فصل 2018/2017 در تیم ان کی رودز 25 بازی کرد و 14 گل زده و 5 پاس گل داده است. بودیمیر یک مهاجم راست پا با قدرت شوتزنی و ضربات سر خطرناک است و بیشتر گل‌هایش را هم با سر و شوت پای راست زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز