خبرگزاری کار ایران

کولیوند:

طرح استانی شدن انتخابات مجلس هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۲۱

نماینده البرز گفت: نمایندگان به طرح استانی شدن انتخابات مجلس رای دهند و چراکه قانون هزینه تبلیغات را بالا نمی‌برد بلکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و حضور مردم هم افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد کولیوند در موافقت با در اولویت قرار گرفتن طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس درصحن علنی گفت: زمان برگزاری انتخابات مجلس اسفندماه سال ۹۸ است و تا یکی دو هفته دیگر کمیسیون تلفیق وارد بحث بودجه می‌شود و از خردادماه نیز بحث استعفای کسانی که می‌خواهند نماینده شوند، مطرح می‌شود. لذا اهمیت دارد که این مورد در دستور کار قرار بگیرد که با رسیدگی شما بتواند موجباتی را فراهم کند که منویات رهبری نیز حفظ شوند.

وی تصریح کرد: حوزه‌های انتخابیه دراین طرح سر جای خودشان هستند. ترکیب استانی بودن الان در حال اجرا است به صورتی که نامزدها از حوزه‌های خود باید رای بیاورند و بعد رای‌شان در حوزه استانی هم محاسبه شود. برخی فکر می‌کنند کسی که در حوزه خودش رای آورد باید با کل استان رقابت کند اما اینگونه نیست حوزه‌ها وجود دارند که نامزدهای هر حوزه در سطح استانی باید با خودشان رقابت کنند.

نماینده مردم کرج عنوان کرد: وزارت کشور برای اجرای این قانون به زمان نیاز دارد. ما باید زمان را برای مجری فراهم کنیم که خودش را با این قانون تطبیق دهد. روند تبلیغات نوین هم باید صورت بگیرد و قوه قضائیه نیز باید آمادگی پیدا کند. ما باید زمان را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی یادآور شد: شوراهای اسلامی شهر باید امور شهرداری‌ها را هم در کار خود داشته باشند و مجلس به صورت ملی اداره شود. در این صورت شوراها به ظرفیت قانون اساسی خواهند رسید که به صورت پارلمان محلی ایفای نقش خواهند کرد.

وی تاکید کرد: این طرح را در دستور داریم و امیدواریم که نمایندگان به آن رای دهند و این قانون هزینه تبلیغات را بالا نمی‌برد بلکه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و حضور مردم هم افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز