خبرگزاری کار ایران

صدراعظم نوری:

شورا باید مصوبه دولت در خصوص سرویس مدارس را مطالبه کند

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۶۵۷

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران بر ضرورت مطالبه اجرای مصوبه دولت در خصوص سرویس مدارس توسط شورای شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، بررسی «لوایح ایمنی سرویس مدارس و واکنش اضطراری» موضوع دستور چهل و هفتیمن جلسه کمیته ایمنی شورای شهر تهران بود که به ریاست زهراصدراعظم نوری برگزار شد.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران با اعلام نظر مثبت کمیته ایمنی به این لایحه گفت: برخی از قسمت‌های این لایحه با مصوبه دولت همپوشانی دارد که برای ارتقا قدرت اجرایی آن باید این بخش‌ها حذف شود.

وی بر ضرورت بررسی دقیق این لایحه تاکید کرد و اظهار داشت: اگر بتوانیم حتی به صورت لایحه‌‌‌‌ای با مطالب محدود موضوعاتی را مطالبه کنیم که در جاهای دیگر آورده نشده است، لایحه موثری را تدوین کرده‌‌ایم.

نوری ادامه داد: افرادی که این طرح را پیشنهاد دادند دغدغه ایمنی را داشتند و می‌‌‌خواستند در قالب یک مصوبه مشکلات حوزه سرویس مدارس را برطرف کنند و باید تلاش شود تا لایحه بتواند دغدغه‌ای را از جنبه ایمنی جسمی و روحی دانش آموزان برطرف کند.

وی به مصوبات موجود در این زمینه اشاره و تصریح کرد: اگر مصوبه‌‌ای اجرایی نمی‌‌شود راه‌‌حل آن آوردن همان مطالب در لایحه‌‌های بعدی نیست بلکه شورا در کمیته‌‌ها و کمیسیون‌‌‌ها باید سازوکاری را برای نظارت بیاندیشد تا بتواند عملیاتی شدن مصوبات را با قدرت پیگیری کند.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر به مصوبه دولت در حوزه سرویس مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم باید انجام این مصوبه را از دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری مطالبه کنند.

بررسی لایحه «برنامه عملیاتی مقابله و واکنش اضطراری در هنگام وقوع زلزله در شهر تهران» موضوع دیگر دستور جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران بود.

صدراعظم نوری به طرحی مشابه آنچه در شهرداری تهران دنبال می‌شود، در مجلس اشاره کرد و ابراز داشت: پیش از تصمیم‌‌‌گیری برای ساختار در شهرداری تهران، باید منتظر باشیم تا مجلس مصوبه خود را در این باره ارائه کند تا ما بر اساس آن بدانیم که چه سطح و ساختاری را باید در نظر بگیریم.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت سرای محلات و شورایاری‌ها در آموزش و فرهنگ سازی برای واکنش اضطراری در زمان وقوع بحران تاکید کرد و یادآور شد: مدیریت شهری باید تلاش کند تا در تدوین چنین لایحه‌ای به مواردی بپردازد که جزو مسئولیت شهرداری است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: همه در زمان بحران شروع به فعالیت برای بهبود شرایط می‌‌کنند و شهرداری نیز همچون همه این کار را انجام می‌‌دهد اما باید در برنامه‌‌‌نویسی برای این موضوع، به دنبال موضوعاتی باشیم که شهرداری درباره آنها پاسخگو باشد.

نوری اضافه کرد: به عنوان مثال یکی از چندین وظیفه شهرداری در شرایط بحران مباحث مرتبط با دفن متوفیان است که اگر در این باره عملکرد مناسبی نداشته باشد باید به مراجع قانونی جوابگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز