خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی:

ظرفیت و زیرساخت‌های کشور برای توریست سلامت کم است

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۰۴۱

دبیر انجـمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی معتقد است؛ تعداد گردشگران فعلی برای ایران کـافی نیست و در حال حاضر در حوزه گردشگری با سرعت بسیار کم حرکت می‌کنیم.

جعفر میرفخرائی، در گفت‌وگو با ایلنا، ایران را منبعی سرشار از آثار گردشگری در دنیا دانست و گفت: به جد معتقدم که ایران جزو 10 منطقه مهم گردشگری در دنیا است. برخی مناطق در استان کهکیلویه و بویراحمد و یا در چهارمحال بختیاری و کویر وجود دارد که در دنیا کم نظیر است.

وی مولفه اول در جذب گردشگر را فرهنگسازی عنوان کرد و گفت: به قول "رنه دِکارت" آدم سازی 100 سال به طول می‌انجامد. ما باید با آدم‌سازی، کم کم فرهنگسازی کنیم. رسالت روشنفکران، فرهنگسازی، اطلاع رسانی و کمک کردن به آگاهی مردم است.

میرفخرائی با بیان اینکه فرهنگ مردم نسبت به پذیرش گردشگر خارجی افزایش یافته است، ادامه داد: ایران جزو کشورهایی محسوب می‌شود که اگر بحث گردشگری در آن به درستی مدیریت شود، قطعا جزو کشورهای اول در بحث توریست خواهیم شد.

وی جو روانی و تبلیغات ضدایرانی را عامل بازدارنده در جذب توریست عنوان کرد و افزود: برخی از گردشگران به دلیل تبلیغات منفی که علیه ایران شده است، جرات سفر به ایران را ندارند.  برای حل این مشکل، باید با استقبال مناسب و ایجاد امنیت، خاطره خوبی از ایران برای گردشگران به جا گذاشت. این امر در جذب توریست بسیار موثر است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های گیاهان دارویی معتقد است که برخی از محدودیت‌ها در ایران باعث شده تا تعداد گردشگران کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: ظرفیت و زیرساخت های کشور برای جذب توریست و توریست سلامت کم است. باید در این راستا هتل ها، بیمارستان های استاندارد، مراکز تفریحی استاندارد، مناطق گردشگری بیشتری احداث کرد و تبلیغات مناسبی جهت اشاعه جاذبه های گردشگری و توسعه گردشگری سلامت ایران صورت پذیرد تا زمانی که شرایط مهیا نشود، ما در خط آخر جذب گردشگر قرار خواهیم گرفت.

میرفخرائی افزود: مسئولان باید تحقیق کنند که چگونه کشورهایی که در زمینه گردشگری و حتی آثار باستانی غنی نیستند، توانسته اند به این حد گردشگر در حوزه های مختلف جذب کنند. قطعا این امر می تواند در برنامه ریزی های کشور تاثیر بگذارد.

وی گردشگری سـلامت را یکی از راه های جذب توریسـت دانست و اظهار کرد: در حال حاضـر اتفاق های خوبی در حوزه گردشگری سلامت و پزشکی در کشور رخ داده است و هر ساله سمینارها و نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی توسط مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، نظیر نشست تجاری مدیران کلینیک های پوست، مو و زیبایی با کارگـزاران تجاری در تاریخ 9 بهمن ماه در تهران برگزار می شود که از کشورهای مختلف در آن حضور پیدا می‌کنند. این امر آمار گردشگران و به ویژه گردشگران حوزه سلامت را افزایش خواهد داد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده‌های گیاهان دارویی، پزشکی ایران را سرآمد کشـورهای خاورمیانه و جهان دانست و افـزود: ایران در حوزه پزشکـی بسیار پیشرفت کرده است و این امر باعث شده بسیاری از خارج برای درمـان به ایران سفر کنند، زیرا علاوه بر دانش بالای پزشکی هزینه های درمان در ایران نسبت به سایر کشورها کم است. این امر می‌تواند در افزایش آمار گردشگری سلامت تاثیر بسزایی ایفا کند.

میرفخرائی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای پایه‌گذار طب سنتی است، تصریح کرد: ایران در طب سنتی بسیار شاخص است و زکریای رازی بیش از اینکه در ایران معروف باشد، در دنیا معـروف است، بنابراین بهتر است با برنامه‌ریزی در این حـوزه، گردشـگران سـلامت را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز