خبرگزاری کار ایران

کاربرد لوله های پلی اتیلن و مانیسمان در چیست؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۰۰۷

مواد پلی‌اتیلن که به عنوان یک ترموپلاستیک معروف است جزو پرکاربرد ترین مواد پلاستیک در دنیاست که در ساخت کیسه‌ها، بطری‌ها، ظروف و ‌لوله‌ها کاربرد فراوانی دارند.

مواد پلی اتیلن که به عنوان یک ترموپلاستیک معروف است جزو پرکاربرد ترین مواد پلاستیک در دنیاست که در ساخت کیسه ها، بطری ها، ظروف و ‌لوله ها کاربرد فراوانی دارند.

لوله های پلی اتیلن چیستند و‌ چگونه ساخته می شوند؟

پلاستیک های پلی اتیلن در دمای بالا نرم می شوند و سپس در دمای پایین تر سخت می شوند، همین خاصیت لوله های پلی اتیلن سبب شده است تا به عنوان مواد اولیه در دستگاه های اکستروژن، تولید لوله های پلیمری، تزریق پلاستیک برای ساخت قطعات مورد استفاده قرار بگیرند.

انواع لوله های پلی اتیلن و کاربرد آن ها

مواد پلی اتیلن در مجتمع های پتروشیمی تولید می شوند که از طریق خطوط انتقال پلی اتیلن به پتروشیمی صورت می گیرد. از این مواد برای تولید لوله های پلی اتیلن که در آبیاری قطره ای، انتقال آب و گاز و فاضلاب شبکه های توزیع و خطوط انتقال تحت فشار  کاربرد دارند، استفاده می شوند.

HDPE از انواع لوله های پلی اتیلن است که به علت استحکام کششی بالا و مقاوت زیادی که در برابر رطوبت دارند مناسب برای ساخت انواع لوله‌ های گاز هستند.

MDPE نوع دیگری از مواد پلی اتیلن هستند که در بازار بورس با نام تجاری خود به فروش می رسند. تمام مواد پلیمری علاوه بر نام علمی نام تجاری دارند که با همان اسم در بازار بورس عرضه می شوند.

برای آبیاری قطره ای از لوله های LDPE استفاده می کنند. توجه داشته باشید که مجتمع تولیدی لوله های پلی اتیلن در کیفیت آن ها تاثیر به سزایی دارند.

لوله های پلی اتیلن در سایز و قطر های مختلفی تهیه می شوند که با توجه به کاربردی که دارند از مناسب ترین آن ها استفاده می کنند، لوله های پلی اتیلن از قطر 6 میلیمتر تا بیش از 2 متر هستند که از لوله های پلی اتیلن با قطر بالا در لوله های گاز استفاده می کنند.

کاربرد لوله های پلی اتیلن و مانیسمان در چیست؟

قیمت لوله های پلی اتیلن  و مانیسمان

قیمت لوله های مانیسمان با نرخ ارز  تعیین می شود که در حال حاضر قیمت لوله های مانیسمان رده 40پایین تر از دیگر رده هاست،  اما لوله های پلی اتیلن به صورت کیلویی عرضه می شوند، قیمت لوله های پلی اتیلن درجه دو پایین تر است زیرا ناخالصی موجود در مواد از کیفیت آن می کاهد، هرچه کیفیت لوله پایین تر باشد قیمت آن نیز کم تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز