خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

تعطیلی دولت ممکن است یک سال ادامه داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۶۵

مخصمه تعطیلی دولت آمریکا همچنان مشکلی لاینحل در سیاست روز این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده،‌ روز گذشته -جمعه- در نشستی خبری گفت که تعطیلی دولت فدرال می‌تواند بیش از یک سال طول بکشد. وی همچنین اعلام کرد که این تعطیلی ممکن است در روزهای آینده به پایان برسد. 

با وجود این اظهارات، مشکل همچنان لاینحل باقی مانده است: ترامپ در پی بودجه تاسیس دیوار مرزی با مکزیک است و دموکرات‌ها نیز همچنان می‌گویند که این مبلغ را تایید نخواهند کرد. 

ترامپ همچنین اعلام کرد که ممکن است اعلام وضعیت اضطراری کند و طرح ساخت دیوار را بدون موافقت کنگره پیش ببرد. 

وی گفت: «اگر بخواهم می‌توانم این کار را بکنم. اجازه این کار را دارم.» 

با این حال، ترامپ بلافاصله ادامه داد که بنا دارد کارگروهی برای مذاکره بر سر این مشکل تشکیل دهد. در این کارگروه «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهوری، «کریستین نیلسن»، معاون مشاور امنیت ملی و «جرد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس‌جمهور از طرف کاخ سفید شرکت خواهند کرد. 

ترامپ در ادامه گفت که به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، گفته که می‌تواند «پنج برابر» این تعداد از سوی دموکرات‌ها به این نشست بفرستد. 

با این حال، یک مقام رسمی آشنا به مسائل کاخ سفید گفت که بعید به‌نظر می‌رسد این مخمصه به این راحتی حل‌وفصل شود. 

این منبع گفت که پلوسی «چارلز شومر»، رئیس اقلیت دموکرات سنا، از ترامپ خواستند که دولت را تا روز سه‌شنبه بازگشایی کند،‌ اما وی این خواسته را رد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز