خبرگزاری کار ایران

چگونه طرح لبخند زیبایی داشته باشیم؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۶۰

علت تغییر رنگ دندان­ها به زرد و گاهی قهوه ای، وجود لکه هایی روی سطح مینای دندان است که به سرعت گسترش می‌­یابند.

ایلنا؛ داشتن لبخند زیبا یکی از معیار های اصلی جذابیت چه در خانم ها و چه در آقان محسوب می شود. اما چگونه می توان لبخند خود را اصلاح کرد؟ یا این سوال که اصلا روش های اصلاح طرح لبخند کدامند و چطور می توان همانند یک ستاره سینمایی لبخندی جذاب داشت؟ اینها سوالاتی هستند که تا انتهای این مطلب به آنها پاسخ خواهیم داد.

طرح لبخند چیست ؟

مهمترین بخش صورت هر فرد که در اولین برخورد نظر افراد را به خود جلب می کند، دندان های او است. پس به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های زیبایی صورت وجود هرگونه عیب و نقص در این بخش می تواند باعث شود که یکی از معیار های زیبایی را از دست بدهید. وجود دندان هایی سفید، هم اندازه باعث می شود طرح لبخند شما جذاب به نظر  برسد. ویژگی هایی که برای طرح لبخند زیبا در نظر گرفته شده اند از استاندارد ترین ویژگی های یک لبخند زیبا هستند.در یک طرح لبخند زیبا، خط لب بالا می بایست از محل اتصال دندان با لثه ها عبور کند. همچنین فاصله میانی بین بخش های تیز دندان به یک نسبت از دندان های عقبی نسبت به دندان های جلویی افزایش پیدا کند. همچنین هنگام لبخند زدن نباید لثه فرد دیده شود. البته طرح لبخند زیبا فقط همین چند مورد ذکر شده نیست و عوامل دیگری هم در زیبایی لبخند افراد نقش دارند که در ادامه به معرفی روش های اصلاح طرح لبخند که در وب سایت کلینیک دندانپزشکی مبین به صورت کامل توضیح داده شده اند می پردازیم.

برای اصلاح طرح لبخند روش های متعددی توسط دندانپزشکان استفاده می شود. روش هایی که عبارت‌اند از :

سفید کردن دندان یا بلیچینگ

سفید کردن دندان یا بلیچینگ دندان امروزه یکی از دغدغه های مهم افرادی است که به آراستگی و زیبایی ظاهر خود اهمیت می دهند. علت تغییر رنگ دندان­ها به زرد و گاهی قهوه ای، وجود لکه هایی روی سطح مینای دندان است که به سرعت گسترش می‌­یابند. مینای دندان، روی عاج، که در زیر آن قرار داشته و به رنگ قهوه ای کم رنگ است، را می پوشاند. چنانچه مینای دندان از بین رفته و نازک شود، رنگ عاج دندان مشخص می شود.

علل مختلفی باعث نازک شدن و از بین رفتن مینای دندان می شود:

  • عوامل ژنتیکی
  • افزایش سن
  • استعمال دخانیات
  • مصرف بیش از اندازه غذاهای رنگی، نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه و غذاهای فرآوری شده که مقدار اسید زیادی دارند
  • خشکی دهان و کم بودن بزاق دهان که موجب پوسیدگی مینای دندان می شود
  • با دهان باز نفس کشیدن
  • مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها
  • مصرف بیش از اندازه فلوراید
  • بیماری های لثه

با وجود موارد ذکر شده، می توان با رعایت یکسری نکات ساده، از زرد شدن دندان ها جلوگیری، یا حداقل سیر آن را طولانی تر کرد.

کامپوزیت دندان

یکی از روش های اصلاح طرح لبخند استفاده از کامپوزیت است. کامپوزیت دندان که با نام های ونیر کامپوزیت و لمینت کامپوزیت هم شناخته می شود از جمله روش های اصلاح طرح لبخند است. نکته ای که وجود دارد این است که استحکام و جنس کامپوزیت دندان در زیباسازی لبخند تاثییر بسزایی دارد . کامپوزیت دندان روشی کم هزینه ای است و در آن دندان شما تراش داده نمی شود. در گذشته برای سفید کردن دندان ها از روکش استفاده می شد که مستلزم تراش قسمت زیادی از دندان بود. اما امروزه با پیشرفت روش های نوین، بخصوص کامپوزیت دندان نیازی به تراش دندان نبوده و کامپوزیت روی دندان فرد چسبانده می شود.

چگونه طرح لبخند زیبایی داشته باشیم؟

لمینت دندان

از دیگر روش های موثر در اصلاح طرح لبخند لمینت دندان است. لمینت دندان ها در دو نوع لمینت سرامیکی دندان و لمینت کامپوزیتی دندان وجود دارند که نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت که معمولا ۵/۰ میلی متر است و همچنین عدم نیاز به تراش دندان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر مزایای لمینت کامپوزیتی میتوان به اصلاح طرح خنده و فرم دهی آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می­توانید از خدمات ترمیم که به راحتی توسط متخصص انجام می­شود بهره بگیرید. اگر قصد دارید از لمینت استفاده کنید، پیشنهاد می­شود در ابتدا از تجربه پزشک متخصص انتخابی اطمینان خاطر داشته باشید. زیرا علاوه بر استفاده از مواد خوب و با کیفیت برای ساخت قلب های لمینت ، این تجربه دکتر شما است که می­تواند زیبایی و جلوه خاصی به صورت شما بدهد. در غیر اینصورت دهان و دندان های شما آسیب جدی خواهند دید. همچنین عمر ماندگاری لمینت نیز به این عوامل بستگی دارد که معمولا ۷ تا ۱۰ سال است اما شما می­توانید با مراقبت و رعایت نکات بهداشتی و سلامت دهان و دندان این طول عمر را بیشتر کنید. عدم استعمال دخانیات، گاز نزدن به مواد غذایی سفت، نشکستن تخمه و آجیل و غیره می­تواند در داشتن لمینت های همواره زیبا و ماندگار به شما کمک کند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان  روشی است که برای جایگزین کردن یک دندان مصنوعی بجای دندانی که از دست رفته، به کار رفته و در استخوان فک قرار می­گیرد. جنس پایه های ایمپلنت تیتانیوم خالص است و به شکل پیچ می­باشد. روکش هایی به جای تاج دندان روی این ریشه های مصنوعی قرار می­گیرد تا جای خالی دندانی که افتاده، پر شود. قطر ایمپلنت ها ۳ تا ۵ میلی متر و طول آنها ۸ تا ۱۶ میلی متر است. مدت زمانی که طول میکشد تا ایمپلنت ها محکم به استخوان فک بچسبند، برای بیماران مختلف بسته به شرایط آنها، متفاوت است.

چگونه طرح لبخند زیبایی داشته باشیم؟

اصلاح طرح لبخند در تهران

اگر بعد از مطالعه این مطلب قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارید دندان پزشکان کلینیک دندانپزشکی مبین، ارائه دهنده خدمات اصلاح طرح لبخند در تهران می باشد. برنامه ریزی صحیح، به کار بردن جدیدترین تکنیک های روز دنیا و استفاده از بهترین مواد باعث می شود که تا به صورت دائم دندان های درخشان و البته لبخندی زیبا داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز