خبرگزاری کار ایران

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش قیمت مواد مخدر صنعتی در کشور/ رایزنی برای ایجاد بیمارستان ویژه معتادان متجاهر

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۱۰۱

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه مواد مخدر صنعتی ضربات سنگینی به قاچاقچیان زده شده است و کاهش ورود و افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم.

سردار اسکندر مومنی (دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های این ستاد برای مقابله با مواد مخدر صنعتی گفت: تبعات حضور خارجی‌ها در افغانستان باعث افزایش تولیدات مواد مخدر صنعتی شده است و کارگاه‌ها و لابراتوار های تولید مواد صنعتی در سال‌های اخیر در افزایش افغانستان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با کارهای اطلاعاتی دقیقی که صورت گرفته و همچنین تمرکز بر باندهای بزرگ ضربات خوبی به این باندها زده شد و در زمینه ورود مواد صنعتی به کشور با کاهش قابل توجهی روبرو بودیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه باید همکاری‌های بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق موادمخدر بیشتر شود، تصریح کرد: با همکاری‌های بین‌المللی که صورت گرفته درصدد هستیم تا انشاءالله در افغانستان نیز این اقدامات به حداقل ممکن برسد، البته در حوزه مواد مخدر صنعتی ضربات سنگینی به قاچاقچیان زده شده است و کاهش ورود و افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم.

مومنی تاکید کرد: واقعیت امر این است که این مواد مخدر بسیار خطرناک است و راه بازگشتی را نیز باقی نمی‌گذارد و همه جامعه و خانواده باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

وی درباره عدم پذیرش معتادان متجاهر دارای بیماری‌های عفونی و ... توسط وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی در خصوص پذیرش معتادان بیمار در بیمارستان‌‌ها یا ایجاد بیمارستانی برای معتادان متجاهر دارای بیماری‌های عفونی و بیمه آنها و ... با وزارت بهداشت داشتیم، اما هنوز امضای توافق‌نامه با وزارت بهداشت به قطعیت نرسیده است، اما در تلاش هستیم تا بتوانیم اقدامات درمانی مناسبی از طریق وزارت بهداشت برای معتادان متجاهر دارای بیماری‌های عفونی اختصاص دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز