خبرگزاری کار ایران

بحران و جنجال در اردوی تیم رقیب ایران؛ به خاطر یک تیکه پارچه!

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۰۲۱

بعد از تغییر نسل در تیم ملی عراق و خروج نام علاء عبدالزهرا از فهرست بازیکنان این تیم، بحث بازوبند کاپیتانی بیش از قبل اردوی حریف ایران را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش ایلنا، بعد از عبدالزهرا که سابقه بازی در مس‌کرمان و تراکتورسازی را هم داشت، بازوبند به سعد عبدالامیر رسید. هافبک دفاعی باسابقه تیم ملی عراق که جلوتر از سایر بازیکنان به زمین می‌آمد و حواشی را نیز مدیریت می‌کرد. برای جام ملت‌های آسیا، نام سعد عبدالامیر در فهرست سرکو کاتانچ قرار نگرفته و همین مساله بحث بازوبند کاپیتانی را در این تیم به یک موضوع مبهم تبدیل کرده. کاتانچ برای کاپیتانی، چند گزینه پیش‌ رو داشت. ابتدا محمد کاسید، دروازه‌‌بان قدیمی و 32 ساله عراق که البته طی سال‌های اخیر بیشتر روی نیمکت نشسته و نمایش جلال حسن را تماشا کرده.

علی عدنان، دفاع چپ آتالانتای ایتالیا گزینه بعدی کاتانچ بود. بازیکنی که حضور در لیگ‌های معتبری چون ترکیه و ایتالیا را تجربه کرده و اکنون مدت‌هاست که در لیگ عراق حضور ندارد. گزینه بعدی هم احمد ابراهیم بود که سال‌هاست در مرکز خط دفاع عراق حضور دارد و جزو باتجربه‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شود.

برای کاپیتانی، کاتانچ مجبور شد از نام محمد کاسید فاکتور بگیرد. دلیلش هم دوری این دروازه‌بان از ترکیب اصلی بود. کاسید که سال 2007 نخستین بازی ملی خود را انجام داده، 31 بار در ترکیب عراق حاضر شده و به لحاظ قدمت، قدیمی‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود. کاتانچ اما کاپیتانی می‌خواهد که در زمین باشد و نه روی نیمکت.

علی عدنان و احمد ابراهیم، دو بازیکنی بودند که کاتانچ باید یکی را انتخاب می‌کرد. عدنان 25 ساله سابقه بازی برای ریزه‌اسپور، اودینزه و آتالانتا را در کارنامه دارد و البته 56 بازی هم برای تیم ملی عراق انجام داده است. عدنان نخستین بار، وقتی 19 ساله بود در ترکیب عراق قرار گرفت و نخستین بازی ملی‌اش را در سال 2012 انجام داد.

احمد ابراهیم اما مدافعی است که در مقدماتی المپیک و آن بازی معروف مقابل ایران حضور داشت و از آن مقطع تا امروز، عضوی جداناشدنی از ترکیب تیم ملی عراق بوده. احمد ابراهیم در این مدت، بیش از 60 بازی برای عراق انجام داده و همیشه جزو بازیکنان کلیدی و موثر این تیم بوده.

انتخاب کاتانچ گویا علی عدنان است. دفاع چپی که کمتر از احمد ابراهیم برای تیم ملی عراق بازی کرده و البته قدیمی‌تر از او هم نیست. همین مساله انتقادهایی را به همراه داشته. نمونه‌اش حرف‌هایی است که ضرغام اسماعیل، دفاع چپ سابق تیم ملی عراق به زبان می‌آورد: «سعد عبدالامیر و احمد ابراهیم دو بازیکنی بودند که می‌توانستند سایر بازیکنان را در زمین رهبری کنند. حالا که سعد همراه تیم ملی نیست، به نظر من احمد ابراهیم می‌تواند این وظیفه را بر عهده بگیرد. من به جز احمد ابراهیم، کسی را نمی‌بینم که بتواند یک کاپیتان واقعی برای تیم ملی عراق باشد.»

ضرغام اسماعیل، دفاع چپ سابق عراق است که در حال حاضر عضو باشگاه ریزه‌اسپور در ترکیه است. او که بارها بحث حضورش در لیگ ایران و باشگاه پرسپولیس شنیده شده، به دلایل نامشخصی از همراهی عراق در جام ملت‌های آسیا دور مانده. او که هم‌پستی علی عدنان هم هست، نسبت به کاپیتانی او در تیم ملی عراق موضع گرفته و بازوبند را حق احمد ابراهیم دانسته؛ اتفاقی که فعلا کاتانچ را از تصمیم خود منصرف نکرده و مقابل فلسطین هم دیدیم که علی عدنان بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز